תלמידת אתגרי העתיד: "תמיד יהיה שם מישהו בשבילנו, אנחנו לא לבד"

קרן 'ערבות הדדית' שהקימו מחנכי בית הספר 'אתגרי העתיד' מגייסת כספים לרכישת סלי מזון למשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית. גם החניכים לוקחים חלק במאמץ ולומדים שיעור מהחיים: "זה נותן נקודת מבט אחרת, אני מבינה שאני בת מזל שיש לי אוכל על השולחן"

 150 סלי מזון בסיסיים חולקו בסגר הקודם למשפחות תלמידי בית הספר 'אתגרי העתיד' שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות משבר הקורונה. הכספים גויסו במסגרת 'קרן ערבות הדדית' שהקימו מחנכי בית הספר. משפחות שידן משגת תרמו כספים ותלמידי בית הספר לקחו גם הם חלק במארז ושינוע האריזות.

מגי שמש
מגי שמש: "הלוואי ויכולנו לתת יותר"

"הכל התחיל בסגר הקודם", מספרת מגי שמש, אם הבית של תלמידי בית הספר. "אחת האמהות שלחה הודעה קורעת לב למחנך הכיתה, ודיווחה שהגיעה למצוקה כלכלית עד חרפת רעב. המחנך, נסער כולו, רכש עבורה מכספו סל מצרכים. כשהפנייה השנייה הגיעה, הבינו מורי בית הספר שנדרש מענה רחב יותר והקימו את קרן העזרה ההדדית".

שמש היא חלק מצוות שלם מבית הספר שעובד על הפרוייקט. היא אמונה במסגרת תפקידה הרשמי על הביטחון התזונתי של תלמידי בית הספר ועל חיזוק תחושת השייכות שלהם לבית הספר. בימים אלו היא עוסקת  בתפעול הצד הלוגיסיטי של 'קרן עזרה הדדית' שפועלת גם בסגר השני. עד עתה נאספו 14 אלף שקלים עימם ירכשו סלי מזון ויחולקו מדי שבוע למשפחות. המטרה היא להמשיך ולגייס עשרות אלפי שקלים: "מדובר בסל בסיסי בעלות של 80 שקלים, שכולל מצרכי יסוד כמו אורז, שמן, סוכר, אוכל לתינוקות ושוקולד למריחה", מסבירה שמש. "הלוואי ויכולנו לתת יותר".

סל מזון בסיסי
סל מזון בסיסי בעלות של 80 שקלים

 "זה עושה הרגשה טובה בלב לעזור לאחרים"

 בשנת הלימודים הנוכחית בית הספר צמח ועימו גם מספר המשפחות שזקוקות לעזרה. "אני חושבת שזה מבצע מדהים, אין הרבה בתי ספר שמעורבים בחיי התלמיד גם בשעות בהן הוא לא נמצא במסגרת הלימודית. בבית הספר שלנו אנחנו דואגים שלכל ילד יש ארוחת צהריים כשהוא מגיע הביתה. הלוואי ויהיו בתי ספר נוספים שיפעלו באופן דומה".

אמילי גוטגולד
אמילי גוטגולד

גם התלמידים לוקחים חלק במאמץ הקהילתי ומתנדבים בפעילות הקרן: "זה לא ברור מאליו שתלמידים בגיל הזה לוקחים חלק במאמץ, גדל לנו פה נוער מדהים עם לב רחב, הם מיד התגייסו לעזרה והם עוסקים באריזת החבילות", מסכמת שמש.

אמילי גוטגולד, חניכת כיתת 'לביאה' בשכבת י': "החלטתי לקחת חלק בקרן מכיוון שזה עושה הרגשה טובה בלב לעזור לאחרים וזה נותן נקודת מבט אחרת, להבין שלא תמיד לכולם יש ואני בת מזל שיש לי אוכל על השולחן", מציינת אמילי ומספרת על שיעור חשוב נוסף שלמדה במהלך ההתנדבות: "זה גורם לי להבין שתמיד יהיה מי שיעזור. גם אם אני אהיה בצרה או כל חבר טוב שלי, תמיד יהיה שם מישהו בשבילנו, אנחנו לא לבד".

לתרומה עבור קרן 'ערבות הדדית'

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות