עיר אדומה-כתומה: חריש זקוקה ל'אור ירוק' ליציאה מהסגר

בעוד מספר ימים סגר הקורונה יוסר מערים ויישובים עם רמת תחלואה נמוכה. חריש אינה שייכת לקטגוריה זו: הפרות סגר, אכיפה חלקית ותחלואה גבוהה – מיקמו את חריש בשנית ברשימת היישובים האדומים. ההשלכות מעבר לפינה

"חריש נעה בתקופה האחרונה בין אדום לכתום, מבחינת רמת התחלואה בעיר", כך עדכן אתמול (ד') ראש העיר יצחק קשת, בסיומה של ישיבת מליאה בנושא. דבריו של קשת נמסרו בעקבות ההקלה הצפויה בהגבלות הסגר, הקלה שלא תחול על ערים עם רמת תחלואה גבוהה. "תכנית "רמזור" צפויה לחזור לתוקף ומגבלות חריגות עלולות להיות מוטלות על ערים אדומות", הסביר קשת וציין שורת פעולות בהן נוקטת העירייה במאמץ העירוני לרתום את תושבי העיר למלחמה בנגיף, ביניהן, הכשרת עובדי עירייה וחניכי המכינה הקדם צבאית לתפקידי תשאול מבודדים כדי לוודא את שמירת הנחיות הבידוד; כיבוי התאורה במגרשי הספורט בשעות הערב למניעת התקהלויות והגברת מאמצי האכיפה בעזרת סיורי הביטחון והפקחים העירוניים שיחלקו דוחות וקנסות למפירי ההנחיות.

משטרה סגר צילום דוברות המשטרה ספטמבר 2020
משטרת ישראל אוכפת את הסגר. צילום: דוברות המשטרה

אדומה בפעם השנייה

הודעת העירייה לא הפתיעה את תושבי העיר. שלשום (ג') שר הביטחון בני גנץ, צירף את חריש לתכנית 'אנשי חיל' המיועדת לכל הרשויות האדומות והכתומות ומטרתה לסייע לראשי הרשויות בהתמודדות עם הקורונה. בנוסף, עדויות להפרות תקנות הסגר התפרסמו ברשתות החברתיות בעיר. החל ממשחקי כדורגל קבוצתיים שפוזרו על ידי המשטרה, בתי כנסת שלא נשמרו בהן ההנחיות, גני שעשועים עמוסים במבקרים שאינם שומרים מרחק, ותושבים שאינם מקפידים על חבישת מסכות. גם אכיפת ההנחיות התבצעה חלקית.

קבוצת "שלישי בכדורגל", שיחקה במגרש ביום שני האחרון. צילום: גבריאל פינקלשטיין
משחקי כדורגל בחריש שהתקיימו בניגוד להנחיות הסגר; צילום: גבריאל פינקלשטיין

זו הפעם השנייה שחריש מסווגת כעיר אדומה: באוגוסט, עשרה ימים לפני תחילת הלימודים סווגה כעיר אדומה, והחשש היה שפתיחת שנת הלימודים לא תתאפשר. העירייה נקטה בשורת פעולות כולל איסור תפילה בבתי כנסת במבנים סגורים, דחיית מערך חוגי הפנאי ואכיפה אגרסיבית של תקנות התו הסגול. רמת התחלואה ירדה ופתיחת שנת הלימודים התקיימה כסדרה. נראה שגם הפעם שיטת 'המקל והגזר' מככבת: אם רמת האחריות האישית לא תעלה, ואם הרשויות לא יקפידו על קלה כבחמורה, תושבי חריש ישלמו את המחיר ולא יחזרו לשגרת עבודה ולימודים בגני הילדים ובתי הספר ופתיחת עסקים קטנים, כך לפי המתווה המסתמן שיפעל בערים ירוקות.

גני משחקים בחריש. למצולמים אין קשר לכתבה

נתוני תחלואה עדכניים

על פי נתוני משרד הבריאות העדכניים להיום (ה') 85 מתושבי העיר הם חולים מאומתים, 26 מתוכם נדבקו במהלך השבוע האחרון. מפרוץ המגיפה ועד היום חלו בחריש 421 תושבים ועל פי נתוני העירייה 212 מתושבי העיר שוהים בבידוד.

מספרים אלה מעידים על ירידה בתחלואה שהיתה בשיאה לפני עשרה ימים ועמדה על 115 חולים מאומתים ו-62 נדבקים במהלך שבוע ימים. קרוב לוודאי, שהירידה מעידה על השפעתו החיובית של הסגר על נתוני התחלואה בעיר וזאת למרות ההפרות שהוזכרו קודם לכן. עם זאת, נראה כי על פי מדדי "הרמזור" אין בהם די. הערים נבחנות בהתאם לאחוז הבדיקות החיוביות, מספר החולים החדשים וקצב גידול התחלואה. אם לא יתבצע מאמץ מרוכז מצד תושבי העיר והנהגת העיר גם יחד, הסגר ימשיך וינהל את חיי התושבים בעיר גם בתקופה הקרובה.

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות