נאמנים לערכי הטבע: "הילדים שאלו מדוע עליהם לנקות פסולת שהשאירו אחרים"

ארבע משפחות החליטו לוותר לזמן קצר על הישיבה מול המסך ובחרו במקום בפעילות אקטיביסטית: ניקיון יער חריש. "איתרנו ואספנו זבל מכל הסוגים, פסולת בנייה ופסולת ביתית"

רינה גפן טיילה עם משפחתה בשבת האחרונה ביער הגובל בחריש והזדעזעה מהיקף הפסולת והלכלוך במקום: "התבאסנו מאוד לראות את כמות הזוהמה ביער ולא הפסקנו לדבר על החובה לטפל במצב הסביבתי".

שעה קלה לאחר תום הביקור ביער, נחשפה גפן באקראי לפרסום בפייסבוק של מיזם 'נאמני יער חריש' והבינה מיד שהיא חייבת לקחת חלק בפרוייקט.

רינה גפן משפחת גפן נאמני יער חריש
רינה גפן ובני משפחתה משתתפים ביוזמת 'נאמני יער חריש'

'נאמני יער חריש' הוא פרוייקט התנדבותי שמובילה תושבת העיר, אשלי שיינר, פעילת גרינפיס בעברה, הקורא לתושבים להתגייס לשמירת איכות הסביבה ביער חריש. מטרת היוזמה היא הקמת מערך מתנדבים שיקיים מבצעי ניקיון תקופתיים באיזור כמו גם העלאת המודעות לשמירה על הטבע בקרב תושבי העיר.

"הילדים נרתמו בקלות למשימה"

אתמול (א') התקיים מבצע הניקיון הראשון של נאמני יער חריש. המשתתפים הספורים שהגיעו לנקודת המפגש קיבלו מפות ובהם מוקדים הדורשים ניקיון. "איתרנו ואספנו זבל מכל הסוגים, פסולת בנייה ופסולת ביתית. מפגעים גדולים יותר צילמנו והעברנו למועצה כדי שתדאג לפנותם", מפרטת גפן.

ניקיון ביער
"לשמש דוגמה לילדינו ולהנעים את הסביבה לכולנו"

עוד היא מוסיפה: "היינו מעטים, שלוש-ארבע משפחות בסך הכל, אך אני בטוחה שההתגייסות רק תלך ותגדל. נפתחה קבוצת וואטסאפ של המיזם וכבר הצטרפו אליה חברים נוספים". גפן מספרת כי בכוונת נאמני היער להמשיך ולהיפגש אחת לשבועיים ולהעביר הדרכות בעזרת מומחים שיתרמו מזמנם ומקצועיותם כדי להעשיר את הדור הצעיר בנושאים של איכות הסביבה.

"הילדים שאלו מדוע עליהם לנקות פסולת שהשאירו אחרים. הסברנו להם על לקיחת אחריות ושיתוף הפעולה היה מוצלח ביותר", מסבירה גפן ומסכמת את החוויה: "זו הזדמנות נפלאה לשמש דוגמה לילדינו ולהנעים את הסביבה לכולנו. כשהוא נקי, היער הזה הוא מקום מקסים לטיולים".

ליאת כהן-ירון שהשתתפה גם היא עם משפחתה בפעילות מסכמת: "אנחנו באים ממקום של טבע ומרחב וזו היתה עבורנו הפעם הראשונה ביער בחריש ועוד בתקופה של הגבלת תנועה. זה היה מאוד מרענן. הילדים נרתמו בקלות למשימה ואנחנו מצפים לפעם הבאה".

עוד בנושא: יער חריש: פינת חמד ירוקה אך מלוכלכת

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות