כתובות המגורים במעו"ף: א' ב' בקביעת כתובת

כל שלושה בניינים במעו"ף זכו בכתובת זהה עם כניסה ממוספרת באות. לדוגמה, תנופה 6 א' , 6 ב' ו-6 ג' בהתאמה. השכונה טרם אוכלסה במלואה, אבל טעויות בדיוור ומסירה שגויה של מכתבים הפכו נפוצות. התושבים: אפילו באתר העירייה לא ניתן לעדכן כתובת עם אות

בשכונת מעו"ף, בשונה משאר שכונות חריש, בחרה מועצת חריש להעניק כתובות לבניינים המלוות במספר ואות. כך לדוגמה, שישה בניינים בפרויקט אוזן זכו לכתובות: תנופה 6 א', תנופה 6 ב', תנופה 6 ג' ותנופה 8 א', ב' ג' בהתאמה. תושבי השכונה, שטרם אוכלסה במלואה, מעידים כבר עתה על בעיות בדיוור ומקרים רבים בהם מכתבים מגיעים לתיבות הבניינים השכנים.
מתחמי המגורים בשכונת מעו"ף מרוכזים בשלוש שישיות בלבד, האחת של "האחים אוזן", ושנים נוספים של "דונה". כל שלושה בניינים, חולקים חנייה משותפת. מלבד מתחם גנים יחיד, בנייני המגורים הם 'השחקנים היחידים' בשכונה ולא מצויים בה מבנים נוספים, מה שעשוי היה להקל על חלוקת מספרים פשוטה ובסיסית יותר בסדר עולה כנהוג בחריש.

הרשות המקומית קובעת את כתובת הבניין בשיתוף משרד הפנים

בעיר ישנם מתחמי מגורים רבים החולקים שביל גישה וחנייה משותפים, עם זאת, עד עתה, כל בניין קיבל כתובת ייחודית לו. מדוע בחרה המועצה עבור שכונת מעו"ף במודל הנוכחי?
חלוקה על פי כניסות הממוספרות באותיות הינה שיטה שכיחה וותיקה מאוד שהתמעטה עם השנים, בהתאם לתמורות בעולם הבנייה. "כבר לא רושמים אותיות היום, זה כמו שיכונים של פעם", כתב בשיח מקוון, תושב מעו"ף. "כולם כאן ידעו מראש שהאותיות הנלוות למספר הבניין רק יסבכו אותנו", הוסיף תושב אחר.

חשבון ארנונה
תנופה 6 א', 6 ב' או 6 ג'? באתר המועצה לא ניתן להזין את האות

באתר המועצה ניתן להזין מספר בלבד, בלי אות

כעת, כשהשכונה כבר מאוכלסת בחלקה, עולות תלונות תושבים בדבר טעויות בדיוור ומסירה של מכתבים, בעיקר עקב מכתבים עם כתובת חסרה, הממוענים ללא אות הכניסה.

כתובת חסרה: פרסומים בוואטסאפ השכונתי על מכתבים שלא הגיעו ליעדם

יש לציין שגם באתר המועצה לא ניתן לעדכן את הכתובת המלאה כולל האות, אלא להזין מספר בלבד. "אין אפשרות באתר המועצה לכתוב אותיות במספר הבית. אז הוספתי בהערות, והם פשוט התעלמו מהבקשה לשינוי כתובת ולא טרחו לעדכן אותה", סיפרה ע' תושבת השכונה. "כראייה לחוסר ההתייחסות לבקשתנו, בחשבון הארנונה שקיבלנו לא מצוינת הכניסה אלא רק מספר הבניין".

האם לרשות הדואר יש מעורבות בקביעת כתובת מגורים חדשה או שההחלטה נתונה בלעדית בידי המועצה? ברשות הדואר השיבו: "אנחנו לא קובעים לישובים מספור רחובות. הרשות המקומית מבצעת זאת מול משרד הפנים".
פנינו לעירייה וביקשנו להבין את המניעים מאחורי הנפקת הכתובות הייחודית. מעיריית חריש לא נתקבלה תגובה.

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות