הפשקווילים של החילונים: 'חריש חופשית' השיקה קמפיין "אני חופשי בחריש"

ארבע תושבות העיר מצולמות בבגדי הספורט שלהן עומדות במרכזו של קמפיין פרסומי, המקדם את הנוכחות החילונית במרחב הציבורי ואת הנראות של נשים בעיר

בשבוע שעבר תקרית "הגופיה" שהציתה מחלוקת בין נטליה נסטרוב לעובדת עיריית חריש הסתיימה בסולחה, והתמונה של נסטרוב בבגדי ספורט שולבה בפרסומי הרשות. גם שיעור ההתעמלות בניידת התרבות התקיים כמתוכנן. למרות זאת, תושבים החוששים מהישנות המקרה החליטו ליזום מהלך מחאתי-הסברתי.

קמפיין חריש חופשית
קמפיין "אני חופשי בחריש" של עמותת 'חריש חופשית'

הראשונות שהביעו את מחאתן היו תושבות שהביעו הזדהות עם נסטרוב, ופרסמו פוסטים בהם הן מצולמים בבגדי ספורט בצירוף ההאשטאג #אשה_עם_גופיה. בהמשך, החליטה עמותת 'חריש חופשית' לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ויצאה בקמפיין תחת הכותרת: "אני חופשי בחריש".

"המרחב הציבורי שייך לכל המגזרים"

בערב חמישי האחרון תלו פעילי העמותה על לוחות המודעות בעיר פרסומים בהם מוצגות ארבע נשים בבגדי הספורט שלהן שיוצאות בקריאה משותפת: "להתלבש, לאכול, לאהוב: אני חופשי בחריש". בסך הכל נתלו 100 מודעות ב-25 מוקדים ברחבי העיר.

"היה לנו חשוב להעלות את הנושא למודעות ולבסס הבנה שהמרחב הציבורי שייך לכל המגזרים. אין מקום להימנעות מייצוג על בסיס נראות", ציין מאור קורן דובר העמותה. "המרחב הציבורי הוא של כולם, וכל אחד רשאי לנצל אותו כל עוד הוא לא מייצר פגיעה באחר".

הילה שלם, ממשתתפות הקמפיין, בחרה להצטרף למסר של עמותת 'חריש חופשית ולמרות זאת היא מציינת: "אנחנו במשפחה, חיים בגישה מאוד פתוחה ומאמינים בכבוד הדדי. לטעמי, באירוע רשמי שמיועד לכלל התושבים, כן הייתי מצפה שהמפעילה תהיה עם חולצה קצרה ולא גופיה, מעין השתדלות שלה למען הכלל. עם זאת, במסר הכללי שהוא 'להיות חופשי בחריש' אני תומכת לחלוטין. לכל אחד מגיע להתנהל על פי האמונות שלו ועל פי איך שהוא רואה לנכון, כך שהמסר הוא הוגן מאוד".

קמפיין חריש חופשית
100 כרזות ברחבי העיר

במספר מוקדים דיווחו תושבים על ניסיונות הסרה של הכרזות, אך על פי חברי העמותה מדובר באירועים בודדים שאינם משליכים על הכלל. קורן מגדיר את הקמפיין כהצלחה: "קיבלנו תגובות מאוד מעודדות מהציבור, נשים וגברים כאחד, ששמחו לראות שהעמותה מביעה עמדה ברורה, מהירה ונחרצת בנושא הזה".

'חריש חופשית' מתכננת להמשיך את הקמפיין גם בעולמות המקוונים וקוראת לכל מי שמזדהה עם המסר, לצלם עצמו בבגדי הספורט ולהעלות את התיעוד לקבוצות הפייסבוק המקומיות בצירוף ההאשטאג #חופשי_בחריש.  "בואו יחד נציף את הנושא. נדאג שלעולם לא יעירו למישהו או מישהי בעיר על סגנון הלבוש ונקדם כאן את האג'נדה החופשית", סיכם קורן.

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות