הילדים חזרו לגנים, הגננות נשארו בסגר

גני הילדים נפתחו הבוקר כסדרם ואנחת רווחה נשמעה בקרב הורים רבים. מספר גני ממ"ח נפתחו עם סייעות במקום גננות, שמתגוררות בערים אדומות ולא הורשו להגיע לחריש. שלמה פרץ: "התלות שלנו בתושבי חוץ מאתגרת את המערכת שלא לצורך"

 חודש לאחר הסגר שהטילה ממשלת ישראל על כלל הציבור, נראה היום הצעד הראשון להקלות המסתמנות במתווה ההתמודדות מול הקורונה. 94 גני ילדים ברחבי העיר חזרו הבוקר לפעילות ואנחת רווחה נשמעה בקרב הורים רבים בעיר, לאחר פתיחתם המחודשת של מסגרות החינוך לילדי 0-6.

לטענות כלפי הממשלה, על פתיחה חפוזה ולא אחראית וללא מתן זמן סביר להערכות הצוותים החינוכיים, היתה השפעה גם על הנעשה בחריש.

אמש, עם צאת השבת, התבשרו הורים שילדיהם לומדים בשישה גנים ממלכתיים-חרדיים כי ילדיהם יחזרו אל הגן אבל הגננות שלהם – לא. הסיבה: הגננות הן תושבות אלעד, עיר אדומה שעדיין מצויה בסגר ועל תושביה חל איסור יציאה מן העיר.

את הפתרון היה צריך לארגן בדחיפות שיא. עם זאת, כל הגנים בחריש נפתחו הבוקר כמתוכנן

מעבר לסוגיה המקצועית-חינוכית של היעדר הגננת המוכרת, נאלצה מערכת החינוך להתמודד עם בעיה דחופה ומיידית של מחסור  בכוח אדם זמין שיוכל להתגייס למשימת פתיחת הגנים. מאמץ משותף של שלמה פרץ, חבר המועצה עם ראש העיר יצחק קשת ומחלקת החינוך, הוביל לגיוס סייעות המתגוררות בחריש שהחליפו את שש הגננות מאלעד.

סייעות בשישה גני ממ"ח החליפו גננות

"פנינו לסייעות שהן חלק מהמערכת וביקשנו מהן לאייש את המשרות החסרות למספר ימים כדי לחזק את המערכת עד שהעניינים יתבהרו", הסביר פרץ.

מעיריית חריש נמסר: "אמש, נודע שגננות שמתגוררות בערים אדומות לא יוכלו להגיע לעבודה בחריש בשל ההגבלות, אך גם הגנים של גננות אלה נפתחו הבוקר כרגיל, לאחר שהעירייה גייסה בדחיפות סייעות נוספות במקומן. הבעיה נודעה לנו רק עם צאת השבת, ואת הפתרון היה צריך לארגן בדחיפות שיא. עם זאת, כל הגנים בחריש נפתחו הבוקר כמתוכנן".

העדפה מתקנת לתושבות העיר

אליה אליהו, אב לשני ילדים במתחם הגנים הממ"ח ברחוב לשם, שמח על החזרה לגנים וסיפר הבוקר: "אין גננות בגנים אלא רק סייעות, אין מדובר במצב מיטבי. עם זאת חשוב היה להורים והילדים לחזור כבר למסגרות".

אני מתכוון לצאת למאבק נגד משרד החינוך על שהוא בוחר להציב בעיר גננות מחוץ לחריש, במקום לתת תעסוקה למקומיות.

גבריאל אמר, תושב חריש, מצביע על בעיה רחבה יותר לתפישתו: "רבות מעובדות ההוראה בחריש אינן תושבות העיר. הגננת של הבת שלי היא מעפולה והיא הגיע לעבודה, אך הגננת של הבן שלי היא תושבת אלעד ולכן העירייה נאלצה למצוא סייעת שתחליף אותה". אמר מציע להעניק קדימות לתושבי חריש ולשכור אנשי חינוך מקומיים במקום תושבי חוץ. טענות דומות השמיעו הורים נוספים.

שלמה פרץ צילום מור לאטי
שלמה פרץ צילום: מור לאטי

שלמה פרץ חבר המועצה מסכים עם הביקורת המושמעת ומציין כי הוא כבר פועל בנושא: "אני מתכוון לצאת למאבק נגד משרד החינוך על שהוא בוחר להציב בעיר גננות מחוץ לחריש, במקום לתת תעסוקה למקומיות. שוחחתי על כך אמש עם מנכ"ל הממ"ח במשרד החינוך. אם ישנן גננות בחריש שתואמות לדרישות התפקיד בוודאי שצריך לבחור בהן לאיוש משרות גננות בעיר. אני אוביל מאבק על כך ולא אתפשר בנושא". פרץ הוסיף וציין כי סוגית העסקת גננות תושבות חוץ אינה חדשה: "יש ביקורת בנושא כבר תקופה ארוכה. ייתכן כי בעקבות האירוע הנוכחי 'יפול האסימון' במשרד החינוך והם יבינו שהתלות שלנו בתושבי חוץ מאתגרת את המערכת שלא לצורך".

נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום! 

עוד כתבות

לכתבה הבאה

תגובות

אירועים בחריש

אין כתבות

הצעותעבודה

אין כתבות