בלי פרסום, בלי טריקים שיווקיים ובלי פסטיבלים, רחמים ידיגרוב, בעל המכולת הוותיקה ברחוב גמלא מנהל עסק מצליח גם בעידן של תחרות אגרסיבית ואוהב כל רגע
המכולת של רחמים ידיגרוב ברחוב גמלא היא אחד משרידיו האחרונים של הישוב הישן בחריש, עולם הולך ונעלם אל מול תנופת הפיתוח שמסביב. עסק משפחתי צנוע שפועל משנת 1997 ובו ניתן לשלם בהקפה. הלקוחות של רחמים קבועים והפרסום שלו מבוסס מוניטין ועובר מפה לאוזן בלבד. מדי יום, בשעות הצהריים נסגרת המכולת לטובת הפסקה. רחמים אינו מוותר על שנת הצהריים.
כיצד מקיימים עסק ותיק בעידן של תחרות אגרסיבית על לקוחות בו ישנה חשיבות עילאית לחשיפה ופרסום במדיה השונים?
רחמים לא מודאג: "התחרות אינה פשוטה בעיר. כל אחד רוצה להיות החזק ביותר. אני עובד בענף המזון, אנשים לא נדרשים לרכוש חולצה חדשה בכל יום, לעומת זאת לאוכל הם כן זקוקים. אנחנו מאמינים ביחס אישי וחם, לא כמו בסופרים הגדולים שבהם הודעה מוקלטת מברכת את הלקוחות ב'תודה שקניתם אצלנו'".
אך האם אינך נדרש להתאמות כדי להצליח לשמר את העסק כמצליח וכדאי לתפעול?
"זה לא קל, אבל פרנסה יש ואני לא מתלונן. תושבים ותיקים מציעים לי לשדרג את העסק ולשפץ אותו אבל טוב לי ככה. יש לנו לקוחות קבועים ועם הזמן המעגל מתרחב, תושבים חדשים שומעים על המכולת ומגיעים לקנות כאן".
לא הרחק מהמכולת שלך צפוי להיפתח בקרוב סניף נוסף של שופרסל אקספרס, זה לא מלחיץ אותך?
"זה אינו שופרסל רגיל אלא יותר דומה לחנות נוחות בתחנת דלק, כך שרמת המחירים שם תהיה גבוהה, במקביל הזכיינים נדרשים להוצאות תפעול עסק גבוהות בהרבה ממני. כדי להישאר רווחיים הם נדרשים לקבוע תגי מחיר גבוהים למוצרים. סניף האקספרס לא מתאים לכולם, לא ללקוחות שלי בכל אופן".
מה דעתך על התפתחות שדרת החנויות בדרך ארץ והתלונות הרבות העולות מצד בעלי עסקים בנושאי מקומות חניה ונגישות?
"השדרה והטיילת שבמרכזה, נראים נהדר, אין ספק, אך התלונות על מחסור בחנייה מוצדקות. בנוסף אין מקום ראוי לפריקה והעמסה של סחורות ואין מספיק פחי אשפה. אגב, הבעיות בשדרת דרך ארץ חוזרות על עצמן גם אצלי בגמלא. מצד שני, בעלי העסקים ידעו מראש עוד לפני פתיחת העסק, שכך נראית השדרה ואלו מקומות החנייה הקיימים לאורכה. לגבי שאר התלונות אני לא מעורה מספיק כדי לחוות את דעתי. בסופו של יום, כל עסק עומד בפני עצמו ועליו לערוך ניתוח שוק מקדים ולדעת להתנהל נכון כדי להצליח".
היום מתקיים לאורך השדרה יריד, בשיתוף העסקים הפועלים בה, המציעים מבצעים חד פעמיים. אינך מרגיש שאתה נשאר קצת מאחור?
"ראשית, אני מאחל בהצלחה לכלל העסקים בעיר. אני לא פועל בשיטה של מבצעים חד פעמיים כי אני לא רואה בכך גישת מכירה הוגנת. עסקים מוזילים מוצר אחד ומייקרים מוצרים אחרים ואני מאמין שהלקוחות של היום פיקחים מספיק כדי לזהות את הטריקים השיווקיים הללו".
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שפשוט חייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו! המייל האדום