"אי אפשר ללכת על הכל, חריש צריכה להכריע מה יותר חשוב ומה יבוא על חשבון מה. כרגע היעד המרכזי שלי הוא אישור כביש 611", בשורה זו קיבלו משתתפי כנס המתעניינים בחריש, שהתקיים ביום שישי האחרון. עוד זכו המשתתפים לקבל עדכון חשוב בנוגע לרכבת חריש: תוך ארבע שנים תחובר חריש למערך הרכבות
בכנס המתעניינים בעיר חריש, שהתקיים בבית הקהילה ביום שישי 5.4.19, השיב ראש העיר, יצחק קשת, לשאלות המשתתפים בסוגיות בעלות עניין ציבורי ביניהן, ההתמודדות מול המפחמות, מצב התשתיות בשכונת הפרחים ודרכי הגישה והתחבורה לחריש.
קשת הצהיר: "נכון לעכשיו חריש לא תחובר לכביש 6. עם זאת, בניית המחלף החדש שבנייתו תסתיים בעוד כשנתיים תקצר משמעותית את הנסיעה לכביש 6 שתסתכם בכ-5-7 דקות בלבד".
האם ויתרת על חיבור חריש לעיר?
"אי אפשר ללכת על הכל. צריכות להתקבל הכרעות מרחיקות לכת. חריש צריכה להכריע מה יותר חשוב ומה יבוא על חשבון מה. כרגע היעד המרכזי שלי הוא אישור כביש 611 במתכונת שאנו רוצים". כביש 611 יהווה כביש גישה נוסף לכניסה וליציאה מחריש, בחלקה הדרומי של העיר. הכביש מתוכנן לחבר בין שכונת הפרחים לכביש 574. קשת הוסיף: "אם נימצא בלי כניסה נוספת לעיר בשיא האכלוס שלה נימצא בבעיה קשה מאוד. אנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי לאשר את המהלך כולל הפעלת לחץ מצידנו".
כיצד אתם מפעילים את הלחץ?
"אנו לא מאשרים בשלב זה את תכנית חריש דרום עד שלא תתבצע בדיקת השלכות תחבורתיות (בה"ת)".
מהם הסיכויים לדעתך לאישור כביש 611?
"אני מאמין שיש סיכויי הצלחה גבוהים".
קשת הוסיף והתייחס בדבריו גם לגבי תכנון מסילת הרכבת שתחבר את חריש לערים הגדולות. כזכור, על פי התכנון הקיים של נתיבי ישראל, תחנת רכבת חריש תמוקם בצומת חריש (מרחק 7 דקות נסיעה מהעיר).
קשת מאשר: "התכנון הקיים כיום הוא למקם את תחנת הרכבת על יד קיבוץ ברקאי ולהפעיל מערך שאטלים אל חריש וממנה. אנו מנסים לקדם אפשרויות נוספות מול משרד התחבורה לפיהן מיקום התחנה ישונה והוא יהיה צמוד דופן לחריש. זהו נושא בעל משמעות גדולה לחיי התושבים הן מבחינה סמלית והן ברמה הפרקטית. כרגע התכנית שלנו זוכה להתנגדות משרד התחבורה".
מתי להערכתך תחל לפעול תחנת רכבת בחריש?
"לוח הזמנים עומד על סדר גודל של ארבע שנים. אלא אם כן, נצליח להסיט את מיקום התחנה, דבר שעלול להאריך את לוחות הזמנים".