כ-250 מקומות חנייה מתוכננים בשני חניונים בפארק המרכזי העתידי וברחובות הסמוכים לו בשדרת האחווה, צאלון ותמר. יועצת התנועה בפרויקט הפארק: "באירוע של 4,000 איש ידרשו הסדרי תנועה נוספים כמו הסעות וחסימת דרכים. התקווה והציפיה הן שאנשים מחריש יגיעו ברגל, באופניים או בשאטלים"
עיריית חריש פרסמה אתמול את התכנית החדשה להקמת הפארק העירוני, בלב העיר, בין שכונת הפרחים והחורש. הפארק ישתרע על שטח של 103 דונם ויכלול גם תיאטרון פתוח המיועד לכ-4,000 צופים. השוואה של תיאטרון חריש לתאטראות פתוחים, מוכרים וידועים מגלה כי הוא גדול משמעותית מאמפי שוני, המכיל כ- 1,500 מקומות וקטן במעט מאמפי קיסריה הכולל כ-5,000 מקומות.
על פי הודעת העירייה, התיאטרון בליבו של הפארק העירוני, יהיה בנוי משלושה מפלסים. טריבונות בגדלים משתנים יאפשרו לצפות מכל כיוון בבמה שגודלה 230 מ"ר. עוד מצוין כי התכנון יאפשר לקיים בתיאטרון אירועים בסדרי גודל שונים: בגב הבמה יהיו 200 מקומות שיאפשרו קיום אירועים בהיקף מתאים. בקדמת הבמה יהיו 400 מקומות ישיבה ועוד 100 מקומות על הדשא, כך שהמעבר הראשון יכיל כ-500 מקומות.
המעבר השני כבר יוכל להכיל כ-2,000 צופים, והמעבר השלישי ישלים את הכמות ל-4,000 ויותר (בהתאם לכמות הצופים על המדשאות). ייחודיותו של התיאטרון בחריש, כך נראה, באה לידי ביטוי באפשרות להתאימו לאירועים קטנים וגדולים, החל מהופעה המונית או אירוע של בית ספר עד רמת הכיתה, והוא ערוך לכך גם מבחינת מערכות שמע, תאורה וחשמל. ומה לגבי הסדרי התנועה?
הסדרי תנועה באירועי ענק: כך זה יעבוד
על פי התכנית שאושרה משני המעברים הראשונים יהיה חיבור ישיר לחניות, והמעבר שלישי יהיה מחובר לחלק העליון של הפארק. לתיאטרון יהיו כניסות מרובות היישר למפלסים השונים.
ירדן שפירא, מהנדסת כבישים ותנועה, תכננה את מערך התנועה בפארק חריש והיא מסבירה: "באירוע של 4,000 איש יידרשו הסדרי תנועה נוספים: הסעות, אוטובוסים, מקומות הורדה לאוטובוסים ולהסעות וחסימת דרכים מתאימות. מארגן האירוע יידרש לדאוג להסדרי תנועה זמניים מסביב למתחם וזה דבר שלא קורה כל יום". שפירא מוסיפה ומציינת כי לא ניתן לייצר הסדרי תנועה קבועים לאירועים של אלפי משתתפים "אחרת נקבל משטחי אספלט עצומים או מדבריות אספלט".
כ-250 מקומות חנייה באזור הפארק
הסדרי התנועה הקבועים בפארק כוללים כ-250 חניות בתוך הפארק ובצמוד דופן לפארק. שפירא מדגישה כי ברחובות צאלון ותמר הנושקים לפארק, החניות שיעמדו לרשות המבקרים בפארק אינם בסמוך לבנייני המגורים ברחוב.
על פי התכנית, מרבית החניות מרוכזות בשני חניונים בשטח הפארק. החניון המערבי לדוגמה, כולל 99 מקומות, החניון המזרחי 58 חניות ומספר חניות בודדות לאוטובוסים. חיזוק משמעותי נוסף לחנייה מצוי בשדרות האחווה שם יעמדו לרשות המבקרים בפארק 50 מקומות חנייה. כאמור, כ-25 חניות נוספות צמודות דופן לפארק מצויות ברחובות צאלון ותמר. חניות נכים, בפארק וברחובות הסובבים לו, תוכננו גם הן בהתאם לתקן והן אינן כלולות במניין מספר החניות הכולל.
"המטרה היא שתושבי העיר לא יגיעו ברכב פרטי"
"באירוע עם 4,000 אנשים, התקווה והציפיה הן שאנשים מחריש יגיעו ברגל, באופניים או בשאטלים של מארגן האירוע", מדגישה שפירא.
"המטרה היא שתושבי העיר לא יגיעו ברכב פרטי. זה אפשרי היות והפארק נמצא במקום מאוד מרכזי ובמרחק הליכה משכונות הפרחים, מעו"ף וחורש. בנוסף, יש שבילי אופניים ייעודיים לפארק ולאזור האמפי".
שפירא מוסיפה ומסבירה כי לא ניתן לתת מענה תחבורתי מלא לאירועי ענק "גם אם מאוד נרצה". היא מציינת כי "היתה התדיינות על כך שבהערכות לאירועים גדולים כמו יום העצמאות, יצטרכו להתקיים הסדרי תנועה נקודתיים כמו עמדות העלאה והורדת נוסעים, שיתרכזו בעיקר בתחנות האוטובוס בשדרת האחווה וברחוב תמר.
"כמות החנייה בפארק מייצרת איזון טוב וראוי בין דרישות החנייה לניצול השטח והאפשרות לייצר משהו משמעותי ברמת הפארק ולא רק ברמת החנייה", היא מסכמת.
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!