ניתוקים, הפסקות ושיבושים באספקת המים מהווים, ככל הנראה, חלק בלתי נפרד מחבלי הלידה של עיר בהקמה.
עד כמה ניתן לקבל בהבנה את המצב ומתי ישנה חריגה שמעידה על בעיה? פנינו לחברת 'נטע עופר', החברה האחראית על הנחת קווי המים והניקוז בחריש זו השנה השלישית.
החברה שזכתה במכרז המועצה גם אחראית על התחזוקה השוטפת, תיקוני מים ואספלט ופתרון בעיות ניקוז בחריש ומספקת שירותים דומים גם לבנימינה, המועצה האזורית מנשה ואליכין.
אורי לביא, אחראי תשתיות בחברת נטע עופר מסביר: "לאור ניסיוני, ובהשוואה לערים אחרות, המצב בחריש הוא בגדר הסביר והנורמלי. מדובר על סדר גודל של כעשרה פיצוצי מים בשנה, שאנו נדרשים לתת להם מענה וזה בהחלט הגיוני לעיר בבנייה".
לביא מסביר כי במהלך עבודות הפיתוח בחריש, שטחי הבנייה עוברים מאחריות של קבלן אחד למשנהו ולעיתים החלפת הידיים לא עוברת בצורה חלקה. "כלים הנדסיים שונים עוסקים בעבודות הפיתוח ותקלות כאלה עלולות לקרות לפעמים", הוא מפרט.
עוד מציין לביא כי להערכתו, בעיית פיצוצי המים בשכונת 'בצוותא' הנבנית בימים אלה אמורה להיות מינורית: "היות וקבלן אחד אחראי על כל שלבי הפיתוח, בעיות כאלה אמורות להצטמצם". הוא מסכם.
ומה לגבי הפסקות מים תכופות?
"ברחובות שחלקם מאוכלסים וחלקם עדיין בבנייה, אין ברירה אלא לעצור אספקת מים, לעיתים, לזמן קצוב, כדי להתקדם ולסיים את הבנייה. עם זאת, אנו ערים לקושי והצוותים הפועלים בשטח משתדלים לעשות את המקסימום כדי לצמצם ככל הניתן את פרק הזמן שבו דיירים נשארים ללא זרימת מים".