חריש מתחדשת במיתוג חדש: צומחים ביחד, בחממה עירונית. המהלך החדש מדגיש את היתרונות המרכזיים של חריש כעיר בטוחה ומוגנת לגידול ילדים, עם מערכת חינוך ייחודית, אופי קהילתי עירוני וסביבה ירוקה של חורש טבעי. ראש העיר: "המיתוג מחדש נועד בעיקר למשוך לחריש תושבים חדשים ולהדגיש את היתרונות של העיר"
חריש מתחדשת במיתוג חדש שמטרתו להמשיך את אכלוס העיר ולמשוך לכאן תושבים חדשים. המיתוג העדכני הוא תוצר של תהליך אסטרטגי שהחל בספטמבר 2019 בניהולם של משרד הבינוי והשיכון ועיריית חריש. התוצרים החדשים, סמליל (לוגו) וסיסמה (סלוגן), ממצבים את חריש כ"חממה עירונית" והם מושקים כעת, זמן קצר לפני המהלך ההיסטורי, של הכרזת משרד הפנים על הפיכת חריש, רשמית, לעיר ואם בישראל.
ארבעה יתרונות מרכזיים
המיתוג החדש שנבחר – חממה עירונית – נותן ביטוי גרפי לתוכנית אסטרטגית מיתוגית שגובשה בעזרת חברת "פרה כחולה". על השפה העיצובית שפותחה אחראי משרד העיצוב A PLUS.
המיתוג מבטא ומדגיש את היתרונות המרכזיים של חריש על פני ערים אחרות:
- אופי קהילתי עירוני מיוחד במינו.
- עיר שהיא מקום אידיאלי לגדל בו ילדים, עם מערכת חינוך שפורצת את גבולות הכיתה ואת הקונספט החינוכי המקובל.
- סביבה ירוקה של חורש טבעי.
- מקום שבו כולם, התושבים והעיר, צומחים ביחד!
ראש העיר, יצחק קשת: "המיתוג מחדש נועד בעיקר למשוך לחריש תושבים חדשים ולהדגיש את היתרונות של העיר: מקום אידיאלי לגדל בו ילדים, עיר עם מרחב עירוני בטוח, אווירה קהילתית שאין בערים אחרות וסמיכות לחורש ולטבע".
"מהלך משמעותי לעיר"
המיתוג החדש יחליף את המיתוג הקודם של חריש: עיר חדשה. התחלה חדשה, שהושק בשנת 2016, ומטרתו היתה להעלות את המודעות בקרב הקהל הרחב, לעיר וליתרונותיה. היתה זו גם הפעם הראשונה שבה סמל העיר הפך צבעוני, בשונה מסמלי העיר ההיסטוריים שעוצבו בצבע אחד בלבד.
השפה העיצובית החדשה של הרשות תוטמע בכלל הפרסומים העירוניים והיא כוללת בראש וראשונה, גופן (פונט) חדש שפותח במיוחד לחריש. פונט "חריש" מותאם אישית הוא נכס מיתוגי משמעותי.
השפה העיצובית מורכבת מארבעה צבעים שמחים ובוהקים, שלכל אחד מהם יש משמעות: כחול: הקהילה הישראלית של חריש; ירוק: החורש הטבעי שחריש טובלת בו; צהוב: האנרגיה הייחודית שיש בעיר הזאת; ורוד: הילדים שלנו;
הסמל החדש משלב את האות חי"ת, שהיא האות הראשונה של המילה חריש ושל המילה חממה, עם צורה בסיסית מעוגלת של חממה. ד"ר נעם חדד, דובר העירייה ואחראי תהליך המיתוג מסביר: "במהלך המיתוגי החדש השקענו מחשבה רבה, זה מהלך משמעותי לעיר. בימים אלה אנחנו מתחילים תהליך להטמעת השפה העיצובית והלוגו החדשים בפרסומים השונים, בשילוט, ובאלמנטים נוספים".
עם סיום תהליך ההשקה וההטמעה של השפה העיצובית החדשה, מתכננת עיריית חריש לצאת בקמפיין פרסומי, דיגיטלי ברובו, בתוספת רדיו, שילוט חוצות ומודעות בעיתונים, למשיכת אוכלוסייה חדשה לעיר. במכרז שפרסמה העירייה לחברות קריאייטיב, היא ציינה שתפקיד החברות הוא לתרגם את האסטרטגיה המיתוגית שפותחה ל"קמפיין פרסומי אפקטיבי". התקציב המוערך לקמפיין בכללותו עומד על סך של 2 מיליון שקלים.