623 מתושבי טל מנשה, שקד, ריחן וחיננית חתמו על עצומה הדורשת תחבורה ציבורית ישירה בינם לבין חריש. נסיעה בתחב"צ הקיימת כיום בין ישובי צפון השומרון לחריש אורכת למעלה משעה. יוזמת העצומה: "עבורנו חריש הפכה לעיר מוקד. משפחות ובני נוער מגיעים למסעדות, פיצריות, קניון או לשירותים המתפתחים בעיר"
לפני כחודשיים וחצי יזמה גלי מן אזולאי, תושבת שקד, עצומה הדורשת הפעלת תחבורה ישירה בין ישובי צפון השומרון לחריש. 623 מתושבי הישובים שקד, חיננית, ריחן וטל מנשה כבר חתמו והביעו את תמיכתם בדרישה לתחבורה ציבורית וקישוריות לחריש.
"למען זכויות ורווחת תושבי צפון השומרון. אנו דורשים תחבורה ציבורית בין יישובי צפון השומרון לחריש", נכתב בעצומה. "חריש היא עיר מתפתחת גם מבחינת השירותים שהיא נותנת לתושבי המקום (קופות חולים/ מרכזי קניות ועוד..) רבים מתושבי צפון השומרון ובפרט בני נוער נעזרים בתחבורה ציבורית ובעיקר בטרמפים. אך לצערנו, כיום אין תחבורה ציבורית שמקשרת בין ישובי צפון השומרון לבין חריש בנוסף לתחבורה הציבורית הקיימת היום לחדרה. אנו תושבי צפון השומרון מבקשים לשנות זאת ולדאוג לכך שתהיה תחבורה ציבורית בינינו לבין העיר חריש", הצהירו יוזמי העצומה.
כאמור, כיום לא פועלים קווי תחבורה ציבורית ישירים בין חריש לישובי צפון השומרון המונים כ-580 משפחות. אלה, המבקשים להגיע לחריש, צריכים לנסוע בקו 26 של חברת קווים ולהחליף אוטובוס בצומת משמר הגבול.
מבדיקה שערכנו באתר 'מידע לנוסע של משרד התחבורה', עולה כי נסיעה בתחבורה ציבורית מהיישוב שקד לחריש, לדוגמא, אורכת כמעט שעה שלמה, לעומת 15 דקות נסיעה בלבד ברכב פרטי. מיותר להזכיר, שנסיעה בפועל בתחבורה ציבורית הכוללת המתנה לאוטובוס, אורכת אף יותר.
מן אזולאי מספרת: "עבורנו, תושבי שקד, חיננית, טל מנשה וריחן, חריש הפכה לעיר מוקד. משפחות ובני נוער מגיעים לחריש למסעדות ופיצריות ולקניון החדש. עם זאת אין לנו נגישות תחבורתית לחריש והאפשרות היחידה היא נסיעה ברכב פרטי.
רק השבוע, בני וחבריו ביקשו לצאת לבלות קרוב והם רצו להגיע לחריש. לשם כך נאלצתי להסיע את הנערים, ואמא אחרת החזירה אותם. אם היו אוטובוסים זה היה נחסך מאיתנו".
מן אזולאי מוסיפה ומפרטת: "שירותי הרפואה בישובים שלנו מצומצמים, לכן רבים מהתושבים שלנו נעזרים בשירותי קופות החולים בחריש. צעירים ובני הגיל השלישי, שאינם מחזיקים ברישיון נהיגה, מחפשים טרמפים כדי להגיע לחריש.
קווים ישירים של תחבורה ציבורית לחריש עשויים לסייע מאוד גם לאלה מאיתנו המבקשים להגיע לרכבת. על מנת להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה אנחנו צריכים 'לצאת למסע' של למעלה משעה, לעיתים גם שעה וחצי. אם יהיה קו אוטובוס עם עצירה בחריש, נוכל לחסוך חצי מזמן הנסיעה".
חריש יכולה להרוויח כוח צרכני משמעותי
שושנה מרדכייב, רכזת הקהילה והתרבות בחיננית, מחזקת את דברי מן אזולאי: "חובה לחבר בין שני האיזורים. כבר כיום חריש ממלאת עבורנו צרכים רבים. ילדים רשומים לחוגים בחריש, בני נוער עובדים בעסקים בחריש ולכן לא יתכן שעל מקטע דרך של רבע שעה נסיעה בלבד לא פועל אפילו קו אוטובוס אחד. אנשים צריכים להתבסס על טרמפים באזורים לא הכי סימפטיים", היא מסבירה.
"אין סיבה שניסע עד חדרה. בקרוב יהיה לנו את כל הנדרש בחריש ואני מאמינה שהפעלת קווי תחבורה ציבורית בין חריש לישובי צפון השומרון היא אינטרס משותף הן של ישובי המועצה והן של העיר חריש, שיכולה רק להרוויח מכוח צרכני משמעותי ביותר".
מה יספק אתכם, התושבים, בשלב זה?
"שלושה קווים הלוך וחזור, בבוקר, בצהרים ובערב, בתור התחלה לפחות. לא חייבים אוטובוסים, גם מיניבוסים יספיקו".
האם הצלחתם לקדם את הנושא מול גורמים רשמיים?
"פנינו למשרד התחבורה אך טרם קיבלנו תשובות. אנחנו מקווים שהבקשה שלנו, בהיותה אלמנטרית וצנועה כל כך, תמצא אוזנים קשובות ותביא לשיפור המצב בהקדם", מסכמות השתיים.
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שפשוט חייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!