מועצת העיר החליטה בצו מיוחד לאסור על חניית כלי רכב כבדים ברחבי העיר. מגרש ייעודי בשכונת מעו"ף יוסב לחניון לילה למשאיות ואוטובוסים. ראש העיר: "המהלך הזה יספק מענה ומזור לתושבים רבים שסובלים מחניית כלים כבדים ברחובות העיר". תושבי שכונת מעו"ף מתנגדים להחלטה
בהתאם לתכנית של מהנדסת הרשות שרון פישמן, אישרה אמש (רביעי) מועצת העיר הסבת מגרש ריק בשכונת מעו"ף לחניון משאיות, אוטובוסים וכלי רכב כבדים. מטרת חניון הלילה הייעודי הוא למנוע את חנייתם של משאיות ואוטובוסים ברחבי העיר.
חניית כלי רכב כבדים ברחובות העיר והיעדר חקיקת העזר המסדירה את הנושא הפכה למטרד מתמשך עבור תושבים בעיר בשנים האחרונות. מפגעי רעש, השתלטות על מקומות חניה לדיירי הרחוב וסיכון משתמשי הדרך עליהם התלוננו תושבים לא זכו למענה מאחר וספר החוקים המקומי לא כולל כלים אופרטיביים לאכיפת המפגע.
בחודש פברואר 2020 אישרה מליאת המועצה את חוק 'העמדת רכב וחנייתו' שאמור, בין היתר, לשרטט את קווי מדיניות המועצה בנושא. בהודעה שפרסמה דאז העירייה היא ציינה כי: "חוק העזר יסדיר את סמכותה של העירייה לאכוף באופן יעיל יותר איסורי חנייה שונים ולטפל במפגעים במרחב הציבורי. כך, למשל, יסמיך החוק את העירייה לרשום דוחות על חנייה על מדרכות ועל חנייה בחניות כפולות, לטפל בפינוי גרוטאות רכב, לאסור על חניית רכב כבד באזורי מגורים ולאכוף זאת על ידי קנסות".
"מענה ומזור לתושבים שסובלים"
בפרק הזמן שחלף הליך החקיקה טרם הגיע לסיומו ולכן החליטה מועצת העיר לא להמתין ולקבוע צו רשותי שיסדיר את הנושא באמצעות הקצאת שטח פנוי בעיר והגדרתו כחניון לרכבים כבדים. "החלטנו להוציא צו ולא לחכות לאישור חוק העזר. זה נחוץ מאוד", הסבירה המשנה לראש העיר עידית ינטוב המכהנת גם כיו"ר ועדת חקיקה.
ראש העיר יצחק קשת אמר: "באזורי מגורים הכבישים צרים וכלים כבדים שחונים ברחובות העיר מפריעים למעבר רכבים, חוסמים את שדה הראייה ומייצרים רעש לדיירי הרחוב בשעות הבוקר. הפתרון הוא יצירת חניון לילה מוגדר לכלל הכלים הכבדים ואיסור על חנייה ברחבי העיר. בעלי הכלים יחויבו לחנות בחניון הלילה והמהלך הזה יספק מענה ומזור לתושבים רבים שסובלים מכך והעיר תישאר נקייה ומסודרת יותר".
הקרבה למסוף: נהגי המשאיות יחזרו באוטובוס
המגרש שהוצע כפתרון זמני לחמש שנים ממוקם בשכונת מעו"ף, בסמוך למסוף האוטובוסים המזרחי. במליאת המועצה נימקו את הבחירה בתא שטח זה בזכות הסמיכות למסוף שיאפשר לנהגי המשאיות והאוטובוסים לחנות את רכבם במגרש בסוף יום העבודה ולחזור הביתה באמצעות תחבורה ציבורית. "מי שרוצה יוכל להגיע לשם ולחזור באוטובוס".
בהתאם לחוק הרשויות המקומיות לשימוש ארעי במגרשים ריקים לצורכי חנייה, ולאחר שהנושא אושר במליאת העיר, על העירייה לפנות לקבלת אישור מרשות מקרקעי ישראל שהשטח נמצא בבעלותה. בהמשך תינתן לתושבים שרואים עצמם נפגעים מההחלטה, פרק זמן של 30 יום להגשת התנגדות.
"שכונת מעו"ף אינה החצר האחורית"
הצו העירוני ייטיב עם תושבי חריש שסובלים מחניית כלי רכב כבדים בסמוך לבתיהם. עם זאת, תושבי מעו"ף מתנגדים לתכנית שתאלץ אותם לארח עשרות משאיות ואוטובוסים בשכונה. ראש העיר יצחק קשת הבהיר בישיבה כי הגישה לחניון לא תתבצע דרך רחובות המגורים במעו"ף: "אפשר לייצר מהלך שבו הרכבים הכבדים לא יכנסו דרך הכבישים הצמודים למגורים אלא מסביב, בכביש ההיקפי של השכונה, באמצעות תמרור האוסר על כניסת רכב כבד".
למרות ההבהרה, פרסם ועד שכונת מעו"ף תגובת נגד שכללה גם קריאה לפעולה: "ברגעים אלו הסתיימה ישיבת מועצה בה הוחלט על הקמת חניון לרכב כבד בצמוד למסוף האוטובוסים הקיים בשכונת מעו"ף. החלטה זו מצטרפת לשורת החלטות נוספות להפנות את כל מטרדי העיר לשכונת מעו"ף", ציין הוועד בהתייחס לתכנית העירייה לפנות את אתר מיחזור הפסולת מרחוב תמר לשכונת מעו"ף. עוד הודיע הוועד כי הוא לא מתכנן לשבת בחיבוק ידיים נוכח ההחלטה החדשה: "ועד השכונה נערך להפגנה שתעיר את הנהלת העיר כי שכונת מעו"ף היא מרכז העיר ולא החצר האחורית".
לקריאה נוספת: משאיות מול החלון, אוטובוס בחנייה
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!