מזה מספר חודשים, שרוי קטע הכביש המקיף את חריש מצפון, בחשיכה מוחלטת בשעות הערב. בקשות לטיפול בבעייה נענות בחודשים ארוכים של האשמות הדדיות והעברת אחריות, הלוך ושוב, בין המועצה לבין חברת נתיבי ישראל. גרסאות התחלפו באחרות, אך פתרון אין
תושבים המעוניינים להכנס לחריש מצידה המזרחי ומשתמשי כביש אחרים בדרכם למצפה אילן או לכביש 611, נאלצים לסכן עצמם מדי ערב בנסיעה בעלטה. תאורת הכביש אינה פועלת מזה חודשים ארוכים ועל אף פניות רבות מצד התושבים, לכלל הגורמים, התאורה טרם תוקנה.
מודאגים ומיואשים מהמחדל הבטיחותי החמור, קראו לאחרונה תושבי חריש להציף את אתר נתיבי ישראל בפניות לתיקון התאורה בכביש. לאחדים מן הפונים השיבה חברת נתיבי ישראל כי קטע הכביש אינו באחריותה, אחרים נענו כי האחריות על הכביש היא כן של נת"י, אך מערכת החשמל שייכת למועצה, מאידך, פונים אחרים שיתפו שנמסר להם מנת"י כי הן הכביש והן התאורה, כולם באחריות נת"י. על כלל התשובות חתומה הממונה על פניות הציבור בחברת נתיבי ישראל, ובקיצור – הבלבול חוגג.
"פחד אלוהים לנסוע בכביש בלילה"; "עניין של זמן עד שמישהו ייהרג. ברגע שזה יקרה אף גורם ממשלתי לא ייקח אחריות. הכל יגולגל לפתחה של המועצה"; "הקטנת ראש עד שיקרה כאן אסון" – הן חלק מהתגובות בדיונים הגועשים סביב הנושא ברשתות החברתיות.
פנינו לדוברות נתיבי ישראל בכדי להבין אחת ולתמיד מי אחראי לטיפול בבעיה.
דוברות נתיבי ישראל מסרה את התגובה הבאה: "נתיבי ישראל אינה אחראית על מערכת התאורה בכביש המדובר, משום שזו אינה עומדת בתקן החברה המאפשר טיפול בה. מבדיקה מול חברת חשמל עולה בבירור כי מערכת התאורה שייכת למועצה, שוודאי שלום ובטיחות תושביה עומדים מול עיניה".
"לכשיתוקצב הסכום הנדרש לשדרוג מערכת התאורה אל התקן הנדרש, חברת נתיבי ישראל תשמח לבצע את העבודה ולתחזק את המערכת".
ומה אומרת המועצה?
"עם ההחלטה על הקמת העיר החדשה 'חריש', כביש הגישה 6353 עבר לאורכו לאחריותה המלאה של חברת נתיבי ישראל. נתיבי ישראל ביצעה במהלך השנים האחרונות שיפורים בטיחותיים לאורך הכביש שכללו מעקות בטיחות, כיכר, וכן, שיקום מערכת התאורה בכביש המדובר".
"בחודשים האחרונים קיימת תקלה במערכת החשמל במקטע הסמוך לכניסה המערבית לעיר. לרשות אין את הסמכות לטפל במקטע הדרך המדובר אך פועלת בכל הדרכים האפשריות מול חברת נת"י, בכדי שזו תממש את אחריותה ותטפל במקטע אותו לא סיימה לשקם ולפתח, על פי הסטנדרטים הבטיחותיים והמקובלים הקיימים כיום".
"אנו נמשיך לפעול מול חברת נת"י וכל הגורמים הרלוונטים עד שהעבודות במקטע המדובר יצאו אל הפועל".
ואנו, במערכת 'חריש 24', מבטיחים להמשיך לעקוב ולעדכן.