תושבת העיר התלוננה על חשבונות מים מנופחים ועל חיובים מוגזמים בצריכת המים המשותפת. תושבים נוספים תמכו בדבריה והתלוננו גם הם על גובה החשבון. עיריית חריש: "שירות אספקת המים בחריש פועל באופן מקצועי, ולא קיימת בעיה מערכתית"
"כבר למעלה מכמה חודשים שחשבונות המים רק עולים ועולים. אנחנו נחשפים מדי יום ליותר ויותר בניינים, לעוד ועוד רחובות שנמצאים באותו המצב". כך כתבה לינוי גדסי, תושבת רחוב אלון, בפוסט שפרסמה בחודש שעבר ברשת החברתית וזכה למאות תגובות.
גדסי מתלוננת על תשלום דו חודשי של 800 שקלים עבור חיוב מים בדירה בה מתגוררים שני אנשים בלבד. עוד היא מציינת שחלק הארי של החיוב שייך דווקא לחשבון הצריכה המשותפת: "בחודשיים האחרונים חויבנו ב- 700 שקלים עבור צריכת מים משותפת. הצריכה הפרטית הינה 150 שקלים לחודשיים בסך הכל. אנחנו שלושה בניינים, כ-90 דירות. כל דירה חויבה בסכום שנע בין 700 עד 1090 שקלים עבור צריכת מים משותפת לחודשיים". סיפרה גדסי והוסיפה: "אנו גרים בדירה כשנה. בתחילת הדרך חויבנו בצריכה משותפת של כ-2 קוב מים. מאז ובאופן עקבי החלה עליה שהגיעה לחיוב עבור צריכה של 37 קוב לכל דירה. זה מטורף לגמרי", סיכמה גדסי.
מעיריית חריש נמסר כי המקרה ברחוב אלון נבדק ואותרה הבעיה: "העירייה פעלה מיד והתנהלה מול וועדי הבתים, שפעלו לפי הנחיותינו והזמינו בדיקת נזילות. בבדיקה נמצאה נזילה בצינור כיבוי אש שבשטח פרטי, שגרמה לחשבונות הגבוהים", ציינו במועצה.
גדסי החליטה לשלם בשלב זה את חשבונות הצריכה הפרטית שלה ללא תחשיב הצריכה המשותפת. "הבאנו בעלי מקצוע ששללו לחלוטין תקלות. בעירייה טוענים שהיתה נזילה ממערכת כיבוי האש וכרגע אנו בבירור איך ניתן לפתור את סוגיית התשלום", מבארת גדסי אך תוהה: "עדיין, קיבלתי פניות מהמון תושבים ברחובות שוהם, שקד, נרקיס, תמר. לא ייתכן שבכל העיר ישנה נזילה. המטרה שלי היא למצוא פתרון הוגן עבור כלל התושבים ולא רק עבור הבניין שלנו".
"אין שום נזילה שמצדיקה כזה סכום"
אל התלונות של גדסי ודיירי רחוב אלון שהתפרסמו בפייסבוק הצטרפו מלינים נוספים על גובה החשבון: "אני אם חד הורית לילדים קטנים ואנו מתגוררים בדירה קטנה של 90 מ"ר. אין לנו שום שימוש במים מעבר לצרכים הבסיסיים. למרות זאת, קיבלתי חשבון מים של 900 שקלים. אף פעם לא הגעתי לסכומים כאלה. הממוצע שלי הוא תשלום של 120 שקלים בלבד", מספרת אודליה מנוס, דיירת בתמר 33.
"איש תחזוקה שהגיע אלינו בדק ואמר שאין סיכוי שזה מצריכת המים שלנו. העירייה ממשיכה לטעון כי מדובר בנזילה, אך יש לנו חוות דעת של אינסטלטור, שביקר מספר פעמים לאורך התקופה בביתנו, וקבע חד משמעית שאין מדובר בנזילה ושכך או אחרת, אין שום נזילה שמצדיקה כזה סכום", מוסיפה מנוס.
תושב נוסף המתגורר ברחוב רובין, סיפר למערכת 'חריש '24: "החשבונות גבוהים כבר כמה חודשים, לא מהיום. ואנחנו לא מוצאים פתרון לבעיה. בינתיים, הכיוון הוא לרכוש לכל הדירות בצורה מרוכזת שסתום אל-חזור כדי לבדוק אם זה יפתור חלק מהבעיה". שסתום אל-חוזר נועד למנוע חזרת מים אחורה ולמנוע סיבובים לא רצויים של שעון המים, מה שעלול לגרום להעלאת חשבון המים לשווא.
על אף התלונות במדיה החברתית בעירייה מסבירים כי מבדיקות שערכו אין מדובר בתקלה עירונית כוללת: "שירות אספקת המים בחריש פועל באופן מקצועי, ולא קיימת בעיה מערכתית. לאחרונה נבדקו פניות מדיירי שני בניינים שקיבלו חשבונות מים גבוהים מהממוצע. העירייה מטפלת בכל בעיה נקודתית באופן מקצועי ובהתאם לנהלי רשות המים, ומשפרת כל העת את השירות".