תלמידי חטיבת הביניים 'אתגרי העתיד' הצטרפו למחאה העולמית על משבר האקלים והנהיגו יום לימודים ומחאה גם יחד. "לנו הילדים חשוב לשמור על האקלים כי יש לנו רק שתים עשרה שנים להציל את העתיד שלנו", ציין אחד התלמידים
לפני כשלושה שבועות (24/9) התכנסה בניו יורק ועידת האקלים של ארגון האו"ם כדי לדון בצעדים שנועדו להאט מגמות מסוכנות של שינוי האקלים, ולהגביר את המאמצים להשגת יעדי הסכם פריז להפחתת גזי החממה. 60 מנהיגים נאמו בנושא ואילו גרטה טונברג, בת ה-16 הפעילה האקטיביסטית בנושא האקלים, הגישה עם 15 ילדים מרחבי העולם תביעה לארגון על הפרת זכויות הילדים ועל הריסת כדור הארץ.
ומה נעשה בארץ? ועידת האקלים הישראלית התקיימה זו הפעם הרביעית במקביל לוועידה העולמית. וביום חמישי האחרון, משרד החינוך הנהיג יום ארצי בנושא משבר האקלים.
בחטיבת הביניים 'אתגרי העתיד' הצטרפו ליום הארצי בנושא שמסעיר את העולם ואף לקחו זאת צעד אחד קדימה. מי שהובילו את היום היו חניכי "מנהיגות טבעית", קבוצת המנהיגות הסביבתית של בית הספר. חניכי הקבוצה למדו על משבר האקלים – הגורמים לו והשלכותיו, וכן על המחאות בעולם. מתוך הלמידה בנו התלמידים מערך שיעור ולימדו אותו בכל כיתות בית הספר. חברי 'מנהיגות טבעית', שהעבירו את השיעור, התנסו לראשונה גם בחוויית הוראה.
חניכי המנהיגות יצרו שלטים וסיסמאות, בקריאה להעלאת המודעות התלמידים, אך חשוב לא פחות, בקריאה למבוגרים ולמקבלי ההחלטות לשמור על העולם של כולנו, ועל העתיד שלהם. בכניסה לבית הספר נתלה שלט עם הכיתוב: "שומרים על כדור הארץ, למען (אתגרי) העתיד". ססמאות נוספות כמו "אם אין לעולם עתיד, למה לי להיות תלמיד", וכן "הפתרונות כבר ידועים, תשמרו על האקלים", נתלו גם הן בחלל בית הספר.
גיל-לי גינוסר-כהן, חניך שכבת ח' מוביל במנהיגות ציין: "לנו הילדים חשוב לשמור על האקלים כי יש לנו רק שתים עשרה שנים להציל את העתיד שלנו". באמירה זו התייחס לתחזיות המדענים כי שנת 2030 תהיה נקודת האל-חזור, שלאחריה כבר לא ניתן יהיה לעצור שינויי אקלים קיצוניים.
בנוסף לשיעור שסבב בין הכיתות השונות, עלה נושא האקלים וזכה להתייחסות גם בשיעורים נוספים. כך לדוגמה, בשיעור אנגלית למדו התלמידים מילים הקשורות למחאה, כמו: "Global warming" ו""Protesting. בשיעור האומנות, יצרו התלמידים קולאז' על העושר והיופי של כדור הארץ.
שקד ארד, מורה למדעים ומי שמובילה את קבוצת המנהיגות: "מצד אחד זה התפקיד שלנו המבוגרים לשמור על העולם, ועל העתיד של הילדים. מצד שני, חשוב שהילדים יהיו מודעים למה שקורה בעולם, ויוכלו להשמיע את קולם, במיוחד בתקופה בה בני ובנות נוער, כדוגמת גרטה טונברג, מובילים את המחאה העולמית". ארד הוסיפה וסיכמה: "ואל נא נשכח שדווקא בנושאים סביבתיים גם בחירות יומיומיות של ילדים יכולות להשפיע על העתיד".