אוריה לבקוביץ הוא קיבוצניק בנשמה, שמגשים את ערכי בנין הארץ באמצעות אכלוס העיר חריש. כאיש נדל"ן הוא שואף לשפר את התדמית השלילית שנוצרה למתווכים, מצהיר שהוא מאוהב בעיר, ואם יש לכם נכס למכירה בחריש, אל תפספסו את העצות שלו, שיעזרו לכם למכור במחיר טוב ובזמן קצר
"יש שני סוגים של תושבים בחריש", מחייך אוריה לבקוביץ ("אומרים ץ' אבל כותבים בלי גרש"), סוכן נדל"ן ברי/מקס חריש. "אלה שמתאהבים בעיר ואלה שאחרי מספר חודשים חוזרים לעיר הולדתם. אבל הרוב הם מהסוג הראשון, וגם אני נמנה עליהם, גם אני התאהבתי", מודה לבקוביץ, שרכש לאחרונה דירה בחריש ומתכנן לעבור אליה בעתיד, יחד עם זוגתו, עדי.
לבקוביץ (30) נולד וגדל בגבעת חיים איחוד, בעמק חפר. הוא קיבוצניק שחונך לערכי ציונות ואהבת הארץ. עם סיום לימודי התואר הראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת אריאל, חזר לבקוביץ לקיבוץ והתלבט באשר להמשך דרכו. ביקור אחד בחריש, לפני כשלוש שנים, עזר לו במציאת הדרך: "נפעמתי", הוא אומר וההתרגשות ניכרת בעיניו, "כשראיתי מה קורה פה לא האמנתי שדבר כזה באמת קורה באזור שלנו. העוצמה, הפוטנציאל, בניין הארץ! הדבר המייחד את חריש לדעתי הוא העובדה שכולם מגיעים לפה ממקומות שונים, עם דף חלק והתחלה חדשה, ועושים את כל המאמצים כדי לפתח את המקום ביחד ולהפוך אותו לבית".
לבקוביץ החליט ללכת עם הלב ולצלול אל תחום הנדל"ן בחריש. "זה תחום שמשך אותי מאז ומעולם. יש אנשים שרואים בעולם הנדל"ן רק בניינים, אחרים רואים בו רק מספרים; אבל בעיני, נדל"ן עוסק באנשים ובקשרים בין-אישיים. זו עבודה דינאמית ומרתקת. כך לדוגמה, עזרתי לאחרונה לזוג, שכבר חי יחד 20 שנה בשכירות, למצוא ולרכוש את הדירה הראשונה שלהם. חשתי סיפוק אדיר לראות את האושר בעיניים שלהם במעמד חתימת החוזה".
לשפר את תדמית המתווכים
כמתווך שמדגיש את היחס האישי והקשרים הבין אישיים עם הלקוחות, חורה ללבקוביץ, התדמית הבעייתית של המקצוע בו בחר: "המתווכים הם אחד מהצינורות השיווקיים המשמעותיים ביותר של העיר, ובחריש יש מתווכים מצויינים, אמינים והגונים; אבל למקצוע התיווך יש תדמית בעייתית בציבור. רבים חושבים שכל מה שמעניין מתווכים הוא לגזור 'קופון שמן' על חשבון המוכרים והקונים".
חושבים שכל מה שמעניין מתווכים הוא לגזור 'קופון שמן' על חשבון המוכרים והקונים
ללבקוביץ חשוב להבהיר שתפישה זו שגויה בתכלית: "האינטרס של מתווך טוב הוא לא ה'קופון' אלא אך ורק טובת הלקוח. במקרה וזה המוכר, שיווק הדירה ויצירת חשיפה מקסימלית כדי למכור במחיר הגבוה ביותר האפשרי; ובמקרה וזה הקונה, להשיג את העסקה הטובה והמתאימה ביותר עבורו".
ישנם בעלי נכסים רבים שמעוניינים למכור וחוששים שפנייה למתווך, פירושה ויתור על שליטה בנכס
היבט נוסף של התדמית הבעייתית שיש למתווכים הוא העובדה שישנם בעלי נכסים רבים שמעוניינים למכור וחוששים שפנייה למתווך, פירושה ויתור על שליטה בנכס ואי ידיעה מה קורה איתו בכל שלב מתהליך המכירה. על כך עונה לבקוביץ: "אני מציג את הנכס בפני קונים ומצביע על יתרונותיו לעומת נכסים אחרים או מדגיש את מאפייניו המיוחדים. בסופו של יום, בעלי הנכס הם אלה שמחליטים איך למכור, מתי למכור ובאיזה מחיר. אני שומר על קשר רציף עם המוכרים ומעדכן בהתפתחויות. עם השנים גם פיתחתי ניסיון רב במו"מ, וזה אחד מהערכים המוספים המשמעותיים ביותר שאני מעניק ללקוחותיי, בין אם הם המוכרים או הקונים".
ממחיר ריאלי ועד מטבח מסודר
ישנן סיבות רבות ומגוונות למכירת נכס, הנפוצות בהן הן שינוי במצב המשפחתי ושינוי במצב הפיננסי. עם זאת, לבקוביץ מציין מגמה מעניינת לפיה בעלי נכסים רבים בחריש מוכרים אותם לא כדי לעזוב את העיר אלא כדי להשתדרג. "תושבים רבים בחריש מוכרים דירת 4 חדרים ורוכשים דירת 5 חדרים או פנטהאוז, או מוכרים נכס בשכונה ישנה כדי לעבור לשכונה חדשה. מוכרים – אבל נשארים בחריש. ככה זה כשאוהבים את העיר". הוא מוסיף בחיוך וגם מדגיש: "קניית דירה או מכירתה היא בדרך כלל העסקה הגדולה ביותר בחיי זוג ממוצע בישראל ולכן יש לנהל את התהליך באופן מחושב ומקצועי".
אם גם אתם בעלי נכסים בחריש ששוקלים למכור, לבקוביץ מציע שלוש עצות משמעותיות להצלחת התהליך:
סקר שוק ותמחור ריאלי – בעלי נכסים רבים שקשורים רגשית לדירתם, אוהבים אותה ומעריכים אותה, דורשים עבורה מחיר גבוה משמעותית מערך השוק וכך "שורפים את הנכס" שלא נמכר.
מומלץ לבצע סקר שוק בסיסי שיעזור לתמחר את הנכס באופן ריאלי. יש לבדוק את המחיר בו נמכרו דירות אחרות בבניין, בשכונה או באזור ואת המחיר בו מפורסמות דירות דומות למכירה. כמו כן, יש לברר מה עלות דירות של קבלנים אחרים בעיר או להיעזר בשמאי מקצועי להערכת שווי הנכס.
מרחב לקונים פוטנציאליים – כאשר רוכשים מגיעים לראות נכס למכירה, הם נוהגים לדבר ביניהם, להחליף רשמים על הדירה או להשוות אותה לנכס אחר שראו. הם לא יחושו בנוח לעשות זאת בקרבת המוכר.
מומלץ להראות להם את הנכס אבל לא להיצמד אליהם או להיכנס איתם לחדרים הקטנים, להציג את היתרונות והחוזקות של הדירה אבל גם לאפשר להם להסתובב לבד ולהתרשם בצורה עצמאית.
סדר, ניקיון ואווירה נעימה – כדי לגרום לקונה פוטנציאלי להתאהב בדירה עליה לשדר אווירה מזמינה, נעימה וידידותית. אם השיש עמוס בכלים מלוכלכים, הסיכוי שהדירה תימכר יורד פלאים. הרעיון הוא לייצר תחושה נעימה וחיובית כבר מהרגע הראשון בו הקונה הפוטנציאלי נכנס פנימה; אפשר לייצר תחושה נעימה גם באמצעים פשוטים מאוד כמו שמירה על סדר וניקיון בדירה, ניחוח נעים בבית, טמפרטורה נוחה וכדומה.
רוצים עצות נוספות? צרו קשר!
אוריה לבקוביץ, נייד: 050-7103637
דוא"ל: uriah.lewkowitz@gmail.com
משרד: טורקיז 3, חריש
-תוכן מקודם-