הבשורה על השקת הקו הפנימי שימחה את קבוצת 'נחלצים מהפקקים' אך מבחינתם עוד ארוכה הדרך. ב'יום התחבורה הציבורית' שארגנו, קראו פעילי הקבוצה להנהגת העיר לשתף את הציבור בתכנון נתיב הנסיעה החדש והתריעו כי המסלול שנקבע בחריש בעייתי: "הקו הפנימי הוא קו ספגטי ארוך, הוא אינו יעיל ואינו מעודד את השימוש בתחבורה הציבורית"
הפנינג 'יום התחבורה הציבורית בחריש', התקיים בחריש ביום חמישי האחרון. האירוע כלל עמדות יצירה, רכיבה בשבילי האופניים של העיר, שאטל חינמי שסבב ברחבי העיר ופעילות שיתוף ציבור בנושא קו האוטובוס הפנימי החדש שצפוי להיכנס לפעילות בתחילת ספטמבר.
"המטרה היתה לשים על סדר היום את חשיבות התחבורה הציבורית בחריש. מדובר בנושא שמשפיע על חיי כולנו ביום יום", הסבירה מיכל אגמון, ממארגני ההפנינג.
הפעילות היא פרי יוזמה של קבוצת פעילים חברתיים "נחלצים מהפקקים". הקבוצה פועלת במספר ערים ובחריש בפרט, במטרה לשפר, לקדם ולהנגיש את התחבורה הציבורית ברשות המקומית וברמה הארצית באמצעות הכשרות, הקמת קבוצות פעולה ופעילות לשינוי מדיניות.
כך לדוגמה, ניהלו מארגני האירוע יחד עם התושבים שיח ושיתוף על מסלול הקו הפנימי בחריש והמשתתפים התבקשו לשרטט את המסלול היעיל והמוצלח ביותר בו רצוי שיעבור קו האוטובוס העירוני. את ממצאי שיתוף הציבור מתכוונים הפעילים להעביר למקבלי ההחלטות.
לשרת בצורה יעילה את התושבים
"הבשורות האחרונות שקיבלנו משרת התחבורה על תקצוב כביש גישה נוסף לעיר ועל כניסתו של הקו הפנימי לפעילות – משמחות, אך כאן המקום להדגיש כי קידום, הרחבת והנגשת התחבורה הציבורית אל העיר וממנה, חשובה לא פחות מנושאי תשתיות וכבישים. טוב שתהיה עוד יציאה מחריש אך הבעיה לא תיפתר ללא תחבורה ציבורית ראויה", אומרת אגמון.
סיון דהן מחברי קבוצת 'נחלצים מהפקקים' מוסיפה גם היא: "אנו מברכים על כל תוספת לתחבורה ציבורית בחריש, לתפישתנו זה מה שיחלץ את חריש מהפקקים". עם זאת מתריעה דהן: "לדעתנו הקו הפנימי הוא קו ספגטי ארוך, הוא אינו יעיל ואינו מעודד את השימוש בתחבורה הציבורית. כדי שמסלול הקו והתחנות שבדרך יענו על צרכי התושבים אנו מצפים מעיריית חריש שתכנון מהפכת התחבורה הציבורית בחריש יעשה בשיתוף עם תושבי חריש ועם קבוצת נחלצים מהפקקים".
אגמון מחזקת את הדברים: "בערים רבות ישנם קווים פנימיים ריקים מנוסעים לא בגלל שאין להם ביקוש אלא שהם אינם פועלים במתכונת שמשרתת בצורה יעילה את התושבים ומפספסים את המטרה. לא היינו רוצים שמצב דומה יהיה בחריש ועל כן בכוונתנו, חברי הקבוצה, לפרסם סקר צרכים בקרב התושבים כפעילות משלימה לעבודת המועצה".
חברי המועצה לא הגיעו
אגמון מקווה לשיתוף פעולה נרחב יותר עם הנהגת העיר: "קיימנו עד כה מספר פגישות עם ראש העיר, המהנדסת וגורמים נוספים, אך אנו מצפים בהחלט לשיתוף גדול יותר של הציבור בקבלת ההחלטות כדי שהעירייה תבין מהם הצרכים האמתיים העולים מהשטח, אחרת יהיה מדובר ב'חצי עבודה'", אומרת אגמון. היא גם מצרה על היעדרם של חברי מועצת העיר מהאירוע ששם לו למטרה לקדם את התחבורה הציבורית. "חברי מועצת העיר הוזמנו להשתתף באירוע ולחתום על אמנה מיוחדת בה הם מתחייבים לקדם את התחבורה הציבורית כפתרון העתידי להתניידות ותעסוקה עבור תושבי חריש, אך לדאבוננו, הם לא הגיעו כלל לפעילות", היא מסכמת.