עיריית חריש זכתה במקום השני בפרס החדשנות הארצי של המרכז לשלטון מקומי, בזכות תפישה חדשנית וייחודית בניהול רשות מקומית הלקוחה מהעולם העסקי. 55 רשויות התמודדו בתחרות. כספי הפרס בסך 75 אלף שקלים יושקעו בהמשך שיפור השירות לתושבי חריש
היום (חמישי) זכתה עיריית חריש במקום השני בפרס החדשנות הארצי של המרכז לשלטון מקומי. התחרות מבקשת "להכיר בחשיבות החדשנות כמפתח להתמודדות עם אתגרים שירותיים, כלכליים, תפעוליים וסביבתיים לתושב". הפרס מהווה הוקרה על חדשנות, מקוריות, יצירתיות ויוזמה בתחומי השלטון המקומי בישראל.
בראש ועדת השיפוט עמד שר הפנים לשעבר אופיר פינס, מנהל המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, והיא כוללת השתתפות נציגי המרכז לשלטון מקומי, החברה למשק וכלכלה ומרכז המועצות האזוריות בישראל.
ועדת השיפוט בחנה פרמטרים מקצועיים קפדניים, ועל המשתתפים הוטל לעמוד בכמה בחינות לאורך הדרך. ממש כמו שיזמי סטארט-אפ מגיעים למשקיעים, ומבקשים "למכור" את הרעיון והמיזם שלהם, ביקשו 55 רשויות מקומיות "למכור" את היוזמות החדשניות שלהם ולזכות בתחרות ובפרס כספי עבור הרשות.
עיריית חריש הציגה בתחרות את מיזם התפישה החדשנית שלה בניהול רשות מקומית. במסגרת התפישה הזו נבנתה מערכת מוניציפלית סביב התושב והשירותים הניתנים לו. לשיטתה, עיריית חריש היא הרשות המקומית היחידה בישראל שהיא בעצם סטארט-אפ מוניציפלי. היא מאמינה בתפיסה אחרת של ניהול רשות, ובונה את מערכת העירייה לפי פרמטרים מהעולם העסקי ששם את השירות ללקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות הארגוני שלו.
יצחק קשת: "העירייה בנתה את כל המערכת המוניציפלית באופן ששם את הלקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות"
העירייה הדגישה לדוגמא, כי היא היחידה בקרב הרשויות שהתמודדו על הפרס, שהקימה אגף קשרי תושבים שנותן מענה מלא ומקיף לתושב. מדובר באגף רב-ערוצי המהווה "One Stop Shop" – יחידה אשר מאגדת את כל השירותים המוניציפליים לתושבי העיר תחת קורת גג אחת. בעוד שברשויות מקומיות אחרות אגפים נפרדים מעניקים שירותים שונים (גבייה, חינוך, תשלומי ארנונה וכו'), בעיריית חריש כלל השירותים לתושב מאוגדים באגף אחד המעניק להם את חוויית השירות האופטימלית: החל מקליטת תושבים חדשים; דרך תשלומי ארנונה ומים, רישום למוסדות חינוך ולחוגים ופניות למוקד העירוני; וכלה במידע על אירועים ופעילויות.
ראש העיר, יצחק קשת: "העירייה בנתה את כל המערכת המוניציפלית באופן ששם את הלקוח – התושב – בראש סדר העדיפויות. תפיסתה החדשנית של העירייה באה לידי ביטוי גם בפיתוח מערכות מתקדמות המבוססות נתונים שמנטרות את הנעשה בשטח כל הזמן ומאפשרות לה לשפר את העבודה העירונית, להעניק שירות טוב וממוקד יותר, לחסוך עלויות תפעוליות ועוד".
הפרס שקיבלה העירייה, בסך 75 אלף שקל, יושקע גם הוא יחד עם משאבים ותקציבים רבים, בהמשך שיפור השירות לתושבי חריש.