מוקד רפואי הדס נסגר לאחר שלושה חודשים בלבד ומדווח על הפסד של 200 אלף שקלים. קופת חולים כללית: "מספר ספקים פנו אלינו והביעו נכונות לפתוח מוקד חרום בחריש, אנו נקיים מכרז בהתאם לחוק"
שלושה חודשים בלבד לאחר פתיחתו, הודיעה אתמול הנהלת מוקד רפואי 'הדס' על הקפאת פעילות מוקד החירום. בהודעה שפורסמה בפייסבוק נכתב: "פעילות שוטפת מצריכה את השתתפות הקופות בפעילות וכרגע אין צפי ברור מתי יכנסו הקופות ולכן אנו נאלצים להקפיא את פעילותנו". עוד הודתה הנהלת המרכז לתושבים: "היה ביקוש ופרגון מצדכם ואנו מודים לכל אחד ואחת שנתנו בנו אמון".
בשיחה עם מערכת 'חריש 24' סיפרה הנהלת המרכז הרפואי על הפסדים של כ- 200 אלף שקלים, שנבעו מהפעלה עצמאית של המוקד וללא שיתוף וסבסוד קופות החולים השונות. "לא ניתן להפעיל באופן עצמאי מוקד כזה שעלותו נעה בין 60 ל- 80 אלף שקלים בחודש", מסרה הנהלת מוקד הדס והוסיפה: "התרענו בפני הקופות והמועצה ולא קבלנו מענה. הבנו לצערנו, שזה לא בראש מעיינם".
התרענו בפני הקופות והמועצה ולא קבלנו מענה. הבנו לצערנו, שזה לא בראש מעיינם
"לחריש מגיעה רפואה דחופה"
סגירת מוקד החירום תאלץ את תושבי חריש לקבל שירות במקרים רפואיים דחופים בחדרה הרחוקה מרחק נסיעה של 30 דקות. "קופות החולים והמועצה חייבות להבין שלחריש מגיעה רפואה דחופה. אין ניידת טיפול נמרץ בעיר, וכשמוזעקת כזו, לוקח לה בין 30-40 דקות להגיע לחריש, מדובר בזמן יקר. רק לשם השוואה, נזק מוחי נגרם תוך ארבע דקות בלבד", מתריעים בהדס. עוד הם הוסיפו כי "כוחות הרפואה הפועלים בחריש, מד"א ואיחוד הצלה, הם מדהימים אבל הם לא מספיקים".
כוחות הרפואה הפועלים בחריש, מד"א ואיחוד הצלה, הם מדהימים אבל הם לא מספיקים
קשה לשלם 150 שקלים
מוקדי חירום פרטיים פועלים בערים שונות. על פי תקנות משרד הבריאות עליהם לעמוד, בראש וראשונה, בכל הקריטריונים הרפואיים הנדרשים להפעלתם. לאחר קבלת האישור, מנהלים מוקדי החרום הפרטיים משא ומתן מסחרי מול קופות החולים השונות ומסכמים על התנאים הכספיים לסבסוד לקוחות הקופה במועד קבלת הטיפול הרפואי במוקד הפרטי. הסבסוד עשוי להגיע עד ל-50% הנחה.
מהנהלת מוקד הדס מאשרים: "העלות הכוללת למטופל אצלנו במרכז הסתכמה ב- 150 שקלים. כאשר הקופות מסבסדות את לקוחותיהן המחיר הסופי שנדרש ממטופל יורד לכ-80 ש"ח בלבד. תושבי חריש התרעמו על הסכום שנדרשו לשלם ובצדק, 150 שקלים הוא סכום יקר לרבים, חלקם אנשים קשיי יום שכל שקל משמעותי עבורם".
תושבי חריש התרעמו על הסכום שנדרשו לשלם ובצדק, 150 שקלים הוא סכום יקר לרבים
מה לגבי מבצע המנויים שפרסמתם? האם תחזירו את הכספים ללקוחות?
"כ-70 מנויים משלמים סכום קבוע מדי חודש. אנו נחזיר את הכספים לאלו שלא הגיעו למספר ביקורים, שמכסים את העלות החודשית של המנוי".
מדוברות העירייה נמסר: "המוקד הרפואי 'הדס' הוא גוף פרטי שאינו קשור לעיריית חריש. העירייה פועלת מול קופות החולים הפועלות בעיר, בדרישה להעניק לתושבי העיר שירותי מוקד חירום. לעירייה נמסר מקופות החולים שהן החלו בתהליך של הוצאת מכרז להפעלת מוקד חירום בחריש. לקבלת התייחסותן של קופות החולים יש לפנות ישירות אליהן".
מדוברות קופת חולים כללית המשרתת כ-6000 מטופלים בחריש נמסר כי "כללית רואה חשיבות בקיום מוקד לילה בחריש, וזאת לאור הגדילה הנוכחית והעתידית של העיר. כללית פועלת עפ"י חוק ובהתאם לכך תקיים מכרז על פעילת מוקד חירום בו ישתתפו כל הגורמים אשר הביעו את נכותם לפתוח מוקד חירום בעיר. המכרז יתקיים על פי חוק ובאופן שוויוני מול מספר ספקים מקצועיים".