לאחר שקיבל מכתב התראה, שבועון חריש פרסם הבהרה בנוגע לפרסום המטעה שהציג את הרב שמואל דוד רייסנר לכאורה כרב העיר חריש. ההבהרה "מתחכמת" לדרישות שהעלה חבר המועצה יוסי גולדמן ואף מעבירה ביקורת אישית עליו ועל "חוק השבת". גולדמן בתגובה: "אמשיך לעמוד על המשמר"
לפני שלושה שבועות פרסם 'שבועון חריש' מודעה בה הוצג הרב שמואל דוד רייסנר לכאורה כרב העיר חריש. בתגובה שלח חבר המועצה יוסי גולדמן מכתב התראה טרם נקיטת הליכים בגין פרסום המהווה הטעיית הציבור. במכתב עליו חתום היועץ המשפטי של עיריית חריש נדרש השבועון לחדול מיידית מפרסום המודעה ולפרסם הבהרה בעניין.
ביום שישי האחרון, כשלושה שבועות לאחר קבלת ההתראה, פרסם שבועון חריש הבהרה כנדרש על עמוד שלם בעיתון. עם זאת, נוסח ההבהרה ממשיך ומחזק את הרושם שנוצר ואת המידע השגוי ומציג ביקורת ישירה על חבר המועצה גולדמן ועל תמיכתו בחוק השבת שאושר במועצה לאחרונה.
"הרב מונה למרא דאתרא בחריש על ידי גדולי פסיקת ההלכה בישראל"
"בגיליון 81 פורסמה מודעה לפיה רב העיר חריש הינו הגאון הרב שמואל דוד רייסנר שליטא. לאחר בירור הדברים עולה כי הרב מונה למרא דאתרא למקהלות האשכנזים בחריש על ידי גדולי פסיקת ההלכה בישראל, אך לא על ידי הרשויות, לא על ידי הרפורמים ותומכי חוק השבת וההתבוללות בחריש", כך נוסחה ההבהרה בשבועון.
נוסח ההבהרה מבקר ישירות את הדרישה שהוצגה במכתב ועוקץ את יוסי גולדמן ואת תמיכתו בחוק השבת שאושר במועצת העיר. עוד הוא משקף את המתח התמידי הקיים בין פסיקת גדולי התורה לבין חוק המדינה ואת הקו שמוביל השבועון החרדי.
כזכור, התבטא גולדמן בעבר וציין ביחס למינוי החוגים החרדיים את הרב שמואל רייסנר כרב העיר חריש: "אני לא יודע מיהו, אני לא יודע אם הוא מתאים לדרישות הסף של בחירה ברב עיר או לא וזה גם לא משנה. הוא לא יכול להציג את עצמו כ'רב עיר' גם אם קבוצה גדולה או קומץ אנשים הכתירו אותו ככזה. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית עם מוסדות מוסדרים והליכים נדרשים לבחירת רב עיר".
"מנסים להשתלט בכוח על שכונות ועל תודעת הציבור"
כעת, בתגובה לנוסח ההבהרה ציין גולדמן: "ב"ה שלא חלקנו בהם (ולא עימהם). עצוב לראות שמנסים להשתלט בכוח על שכונות ועל תודעת הציבור. ולאחר שמקבלים ביקורת במקום להיות בבחינת 'מודה ועוזב ירוחם' מוציאים לעז ושם רע, מעשה שעליו לפי הרמב"ם, אין מחילה. אמשיך לעמוד על המשמר! חריש היא עיר של כולם".
עוד ציין גולדמן בתגובתו כי "לגוף הטענה במודעה, חוק השבת צמצם את חילול השבת בעיר ואיפשר למי שאינו שומר שבת למצוא את מקומו בחריש. בחוק זה הרווחנו את שמירת השבת ברובה המוחלט של העיר והרבנו אהבת חינם בעיר".