"עד כמה נחוץ החיבור הזה לעיר? להמשיך ללחוץ על חיבור חריש לכביש 6 בהחלטת הממשלה או לוותר ושהחלטת הממשלה תעבור בלעדיו?" כך מתארת המשנה לראש העיר עידית ינטוב את הדילמה מאחורי הקלעים לקראת אישור החלטת ממשלה חדשה לחריש
"החלטת הממשלה בעניין חריש עלולה להתעכב. הכל די סגור, כולם מבינים את הצורך המהותי…. אבל עניין אחד בכל זאת קצת תוקע, לא כל משרדי הממשלה המשתתפים בהחלטה מבינים את הצורך הבהול של חיבור העיר ישירות לכביש 6 כמו שאני וכמה משותפיי היקרים, המובילים את ההחלטה שם בכנסת, מבינים את זה". במילים אלו פנתה אתמול המשנה לראש העיר עידית ינטוב לקבוצת תושבים פעילים.
היא הוסיפה ושאלה בעצתם: "אני מאמינה שבדמוקרטיה פוליטיקאי מקבל את כוחו מהציבור, אז אשמח לשמוע מכם, עד כמה נחוץ החיבור הזה לעיר? להמשיך וללחוץ על סעיף החיבור של חריש לכביש 6 בתוך ההחלטה הממשלתית, או לוותר ושהחלטת הממשלה תעבור בלעדיו?"
בנוסף, מפצירה ינטוב בתושבים להפעיל לחץ ישיר על משרד התחבורה שישנה את דעתו ויסיר את התנגדותו לחיבור חריש לכביש 6.
ליברמן תומך, מיכאלי מתנגדת
כזכור, לפני שלושה שבועות ביקרו בעיר מנכ"ל משרד ראש הממשלה יחד עם מנכ"לים ממשרדי הממשלה השונים לקראת גיבוש החלטת ממשלה חדשה ייעודית לחריש. ראש העיר יצחק קשת אמר בסיור הביקור כי: "אני שמח לבשר שאנחנו מתקדמים מאוד לקראת היעד שאנו חותרים אליו קרוב לשנתיים, החלטת ממשלה חדשה לחריש".
כעת מתברר כי נקודת מחלוקת משמעותית טרם נפתרה, שאלת חיבור חריש לכביש 6. שרת התחבורה מרב מיכאלי מתנגדת לחיבור העיר. הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה מאמינים כי הוספת מחלף חדש בין באקה אל גרביה למחלף עירון תפגע בזרימת התנועה הכוללת ולא תתרום להפחתת הפקקים.
גורמים אחרים בממשלה, ביניהם שר האוצר אביגדור ליברמן שביקר בעיר והבטיח לעשות מאמץ משמעותי לחבר את חריש לכביש 6, לוחצים להוסיף להחלטת הממשלה החדשה סעיף מפורט וייחודי לחיבור העיר לכביש. כזכור, לפני מספר ימים נפתח מחלף מג"ב לתנועה, שתכנונו היה חלק מהחלטת הממשלה הקודמת בשנת 2015.
"החיבור הזה הוא הכרחי"
בקשתה של ינטוב נענתה די מהר על ידי תושבי העיר. עצומה שכותרתה "חברו אותנו לכביש 6" התפרסמה אמש וזכתה עד כה ל-480 חתימות. מחברי העצומה מציינים את היתרונות העצומים של חיבור העיר לכביש 6 ביניהם: קיצור זמני הנסיעה ועמידה בפקקים, העובדה שלחריש יש בשלב זה כביש גישה אחד בלבד. "זו בעיה שבזמני חירום עלולה להיות קריטית ולעיתים אף קטלנית", והצורך להתפרנס בכבוד, לצאת ולהיכנס לעיר בקלות, לפחות עד שייבנו בה מרכזי תעסוקה. מחברי העצומה מונים יתרונות נוספים בחיבור העיר לכביש 6 ומבקשים מתושבי העיר לכתוב ישירות לשרת התחבורה ולהציף את הסיבות התומכות בחיבור העיר לעורק התחבורה הראשי במדינה.
גם ינטוב עדיין מקווה ומאמינה שהחלטת הממשלה החדשה תכלול איזכור מפורש של חיבור חריש לכביש 6: "החיבור הזה הוא הכרחי. מהירות ונוחות ההגעה מחריש ליתר חלקי המדינה, בדגש על איזורי תעסוקה מפותחים, הן אוויר לנשימה למשפחות בעיר. זה משפיע על השעות שלנו על הכביש, זה משפיע על השעות שיש לנו עם המשפחה וכמובן על הפנאי והרווחה של כל תושבת ותושב בעיר". היא מסכמת.
ראוי לציין כי גם ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה תומך בחיבור חריש לכביש 6 ואף שוחח בנושא ישירות עם שרת התחבורה.
ומתי צפויה להתקבל החלטת ממשלה חדשה לחריש? ככל הנראה בתחילת-אמצע מרץ. על פי הערכות סכום התקציב שיוקצה לחריש בהחלטת הממשלה החדשה יהיה נמוך משמעותית בהשוואה למיליארד השקלים, שהוקצו לחריש בהחלטת הממשלה הקודמת משנת 2015.
לקריאה נוספת: התקדמות: לקראת החלטת ממשלה חדשה לחריש
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!