בחודש הקרוב תסמן העירייה שני מעברי חצייה נוספים בשדרת דרך ארץ במקטע שבין כיכר תמר-ספיר לכיכר צאלון-שוהם. יו"ר ועדת תימרור: "מעברי החצייה יספקו קישוריות גבוהה יותר. תושבים יוכלו לחנות בצד אחד ולעבור רגלית לצד השני"
בשבועות הקרובים יחלו העבודות לסימון שני מעברי חצייה נוספים בשדרת דרך ארץ. מעבר אחד יסומן במקטע שבין כיכר תמר-שוהם לדרך ארץ פינת גמלא. מעבר שני במקטע שבין דרך ארץ פינת גמלא לכיכר צאלון-שוהם.
"אנחנו מוסיפים עוד שני מעברים שיעזרו לתושבים לחצות בנוחות את השדרה. מבחינת תנועה מעברי החצייה יספקו קישוריות גבוהה יותר לשדרה המרכזית של העיר", מסביר ממלא מקום ראשון העיר ויו"ר ועדת תמרור שלמה קליין. "תושבים יוכלו לחנות בצד אחד ולעבור רגלית לצד השני. זה מאפשר להולכי רגל להתנייד ומחבר את שני חלקי העיר. כיום הטיילת היא מעין חייץ בין שני חלקי העיר".
שתי גדות לחריש
בעלי עסקים בשדרה התלוננו לא אחת על חוסר הנגישות והמעבר בין צד אחד של השדרה לאחר, וטענו כי הם פוגעים בתנועת הלקוחות וברווחיות העסק. טענותיהם, כמו גם דבריו של קליין על חציית העיר לשני חלקים נפרדים קיבלו גם אסמכתה אקדמית. במחקר שהתפרסם ביוני 2021, מצאה החוקרת דנה כהן כי השדרה המרכזית של העיר מייצרת בקרב התושבים תחושת ניכור ונדמה כי היא מחלקת את העיר לשתי גדות.
כהן פירטה במחקר כי טיילת דרך ארץ נולדה כתוצאה מאילוץ שגרם לעירייה להסב את השדרה שתוכננה לתחב"צ, לשביל הליכה והציעה להוסיף אלמנטים שונים שיעודדו הליכה ברחבי העיר ובשדרת דרך ארץ בפרט. היא הדגישה כי "מאוד חשוב להוסיף אפשרויות חצייה נוספות לחיבור שני צדי הרחוב".
שמונה מקומות חניה יבוטלו
סיון דהן מקבוצת "נחלצים מהפקקים" מתייחסת גם היא לנושא: "זהו מהלך נדרש ואנו שמחים שהמועצה מקדמת מעברי חצייה נוספים. בפועל, הגדרות נפרצות ואנשים חוצים מצד לצד בצורה לא בטיחותית. תוספת מעברי החצייה תחזק את העסקים שמאוד פעילים במקטע הזה ותעודד שימוש נרחב יותר בטיילת". דהן מעריכה כי מעברי החצייה הנוספים יפחיתו גם את מצוקת החנייה באזור: "היום כל מרחק הליכה קטן דורש סיבוב גדול ולכן מעודד שימוש ברכב". עוד היא מציינת כי "אני מקווה שהמועצה רואה בזה פיילוט ותמשיך עם סימון מעברי חצייה בכל שדרת דרך ארץ וגם בשדרת ההגשמה".
כאמור, שני מעברי החצייה החדשים יתווספו למעברי החצייה הקיימים בשדרה, בדרך ארץ פינת אודם, דרך ארץ פינת ספיר-תמר ודרך ארץ פינת שוהם-גמלא. קליין מפרט שלצד מעברי החצייה יותקנו גם במפרים שיאטו את מהירות הנסיעה של הנהגים. עוד הוא מסביר כי סימון מעברי החצייה מחייב ביטול של 4 מקומות חניה בכל מעבר (2 בכל צד) ובסך הכל יבוטלו שמונה מקומות חניה במקטע שבין כיכר תמר-ספיר לכיכר צאלון-שוהם.
שירלי קרייר, בעלת העסק 'שירל'יס', מעריכה שמעבר החצייה החדש בסמוך לחנותה יגביר את תנועת הלקוחות. "אין מאושרת ממני", היא מציינת לנוכח הבשורה. "אני חושבת שזה יועיל מאוד. המחסור במעברי חצייה גרם לאנשים לא לעבור מצד אל צד, הפריע להתנהלות השוטפת של העוברים ושבים ואף מנע מהם להשתתף באירועים שקיימנו בצד אחד של השדרה.
"אני שמחה ששמעו את קולנו", היא מוסיפה. "יש פה עוד הרבה מה לשפר וזה נותן לי את הפוש להמשיך ולהיאבק על הדברים שאני מאמינה בהם".
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!