מה הקשר בין כסאות זזים, פופים, מדפים מיוחדים ולוחות ניידים לחדשנות בלמידה? הציוד המיוחד ש"מתרגם" את מגמת החדשנות לצורת למידה, במסגרתה יוכל כל תלמיד לממש את עצמו, הגיע השבוע לבתי הספר, 'רונה רמון' ו'כנפי רוח בנים'
"שיטת הלימוד משתנה והיא הרבה מעבר ללמידה הפרונטלית המוכרת, ולכן אנחנו מפתחים שיטות אחרות ומגוונות הכוללות גם את הצד הפיזי של הלמידה. ב'רונה רמון' ו'בכנפי רוח' התלמידים יוכלו לבחור אם ללמוד בעמידה, בכיסאות המאפשרים תזוזה, בקבוצה או כיחידים". כך מסבירה אסנת אבידן, מצוות מחקר ופיתוח של אגף החינוך בעיריית חריש.
בהתאם לתפישה זו, החליט אגף החינוך להפוך את שני בתי הספר היסודיים, 'רונה רמון' ו'כנפי רוח בנים' לבתי ספר מדגימי חדשנות בלמידה.בחודשים האחרונים עברו בתי הספר שינויים פיזיים. קירות נשברו והוקם חלל גדול המזכיר בצורתו wework. במסגרת החלל שנוצר, יוכלו התלמידים ללמוד בקבוצות בגודל משתנה, באופן עצמאי או בחיבור בין שתי כיתות שיאפשר למספר מורים לעבוד ביחד כצוות לימודי.
השבוע הגיע לבתי הספר הציוד שיאפשר "לתרגם" את מגמת החדשנות לצורת למידה רלוונטית, שבמסגרתה יוכל כל תלמיד לממש את עצמו ולמקסם את יכולות הלימוד שלו.
"הציוד החדשני יאפשר לממש את התפישות החדשות, והוא כולל כסאות זזים, פופים, מדפים מיוחדים, קני לוחות ניידים שאפשר יהיה לקחת אותם לכל מקום, שולחנות מודולריים המאפשרים חיבור ופירוק בהתאם למספר הלומדים ועוד", מפרטת אבידן.
"להכין את הילדים לעולם האמתי"
מרחבי החדשנות החדשים עוצבו על ידי חברת א.ב מתכננים הפועלת יחד עם החברה האמריקאית EDI, האחראית גם על עיצוב ותכנון התיכון החדשני של חריש.
לצד השינויים הפיזיים בבתי הספר שוקד כעת צוות מחקר ופיתוח של אגף החינוך בעירייה על פיתוח מגוון שיטות למידה, שיעניקו פתרונות לכל תלמיד בהתאם ליכולת האישיות שלו. "העולם משתנה כל העת, ובוגר מערכת החינוך זקוק למיומנויות אחרות מאלה שמערכת החינוך הורגלה להעניק בעבר", מסביר ראש העיר יצחק קשת. "עיריית חריש מובילה תפישה שמעדכנת את דרכי ההוראה וצורות הלמידה על מנת להכין את הילדים לעולם האמתי".