היעדרה של ממשלה מתפקדת מעכב קבלת תקציבים ליישום תחנות וקווי אוטובוס בשכונת הפרחים. סשה בן ארי, תושב השכונה מקדם מהלך לתקצוב שאטלים שיעזרו לתושבים להגיע אל תחנת האוטובוס בשלום ובבטחה
אחת הבעיות האקוטיות איתה מתמודדים תושבי שכונת הפרחים היא היעדר מוחלט של תחבורה ציבורית בשכונה ומציאות של אפס קישוריות אל מרכז העיר חריש ומחוצה לה. התקוות להתפתחות חיובית ובשורה בנושא התבררו לאחרונה כלא ריאליות בטווח הזמן הקרוב. במפגש שערכה לאחרונה העירייה עם תושבי השכונה, הבהירו ראש המועצה והדרג המקצועי כי היעדרה של ממשלה מעכב קבלת תקציבים ליישום תחנות וקווי אוטובוס בשכונה המתאכלסת וכי תחבורה ציבורית בשכונה תתאפשר רק לאחר הקמתה של ממשלה מתפקדת.
בשורה לא קלה לעיכול זו לא ריפתה את ידיהם של התושבים שמחפשים כעת פתרונות יצירתיים לבעיה.
הליכה בדרך לא דרך
סשה בן ארי, המתגורר בשכונת הפרחים כבר ארבעה חודשים, עושה את דרכו מדי יום למקום עבודתו בנתניה בתחבורה ציבורית. "כדי להגיע לתחנת אוטובוס ולעלות על קו שיוצא מן העיר, נדרשת ממני הליכה של כ-1.5 ק"מ לפחות", משתף בן ארי ומציין כי התחנות הקרובות ביותר לשכונה הן בדרך ארץ פינת שוהם וברחוב תמר בסמוך לפארק המועצה.
גם ההליכה עצמה, בדרך משובשת, אינה משימה קלה. "הדרך משופעת בבורות וסלעים, זו דרך שלא אמורים לצעוד בה", מציין בן ארי. למרות המצב הסבוך, החליט בן ארי לנסות למצוא פתרון.
"בסיומו של מפגש שיתוף התושבים, ניצלתי את ההזדמנות פניתי לראש העיר וביקשתי שייבחנו אפשרות לתקצב מספר שאטלים ביום, משכונת הפרחים לשכונות הוותיקות, כמענה זמני עד למציאת פתרון ארוך טווח, שיתקיים רק לאחר שתורכב ממשלה ויחודשו תקציבי התחבורה לעיר".
דרושים שאטלים בפרחים
לדברי בן ארי הדרישה היא לשאטלים קטנים, מיניבוסים, שייכנסו לשכונת הפרחים, יקיפו אותה ויביאו את הנוסעים למרכז העיר ובחזרה. "בסופו של דבר מדובר בשירות בסיס בעיניי של הגעה לתחנה ממנה ניתן לנסוע לעבודה ולחזור בסוף היום הביתה", הוא מציין.
בן ארי מדגיש כי לא קיבל הבטחה שמהלך כזה בהכרח ייצא לפועל אך עם זאת הוצע לו לערוך סקר תושבים להבנת הצרכים ובחינת הביקוש לנושא. מאז המפגש אוסף בן ארי נתונים בקרב התושבים. על הסקר שהפיץ ענו עד כה כ-42 מתושבי השכונה בלבד. מניתוח התוצאות עולה כי השעות המועדפות ביותר עבור המשיבים הן בין 6:45 ל- 7:15 בבוקר שעת היציאה מהשכונה ובשעה 18:00 בערב שעת החזרה לשכונה.
"נכון יהיה לבקש 4-5 זמני נסיעה בשעות יציאה וחזרה מהעבודה ובנוסף לבקש גם נסיעת סידורים בתווך, למי שנשאר בבית", מסכם בן ארי וקורא לתושבים נוספים בשכונה למלא את הסקר. "אני מאמין שכשנגיע ל-50 משיבים זה יהיה מספק דיו כדי להציג תמונת מצב נכונה על היקף הביקוש והשעות. אז אוכל להגיש את תוצאות הסקר ללשכת ראש העיר".
מדוברות עיריית חריש נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.