החל מהשבוע הבא מחלקת הגבייה העירונית חוזרת לקבל קהל באופן פרונטלי, זאת לאחר הפסקה ממושכת של חודשים רבים ותלונות רבות מצד תושבי העיר בנושא. קבלת הקהל תתאפשר בכפוף לשורת מגבלות, כמו חובת הזמנת תור מראש, עטיית מסיכה בזמן השהות במבנה וכניסה של מקבל שירות יחיד ללא מלווים
לאחר חודשים רבים בהם לא התקיימה קבלת קהל במחלקת הגבייה של עיריית חריש, החל מיום שלישי הבא, ה-18 במאי, המצב יחזור לקדמותו ותתאפשר קבלת שרות פרונטלית במרכז השירות לתושב בזימון תור מראש בלבד.
הטיפול בתושבים במהלך התקופה האחרונה בוצע רק באמצעות מוקד השירות הטלפוני ואמצעים מקוונים אחרים וזכה לביקורות רבות מתושבי העיר. אלה התלוננו על על זמני המתנה ארוכים מאוד עד חוסר מענה מוחלט ואי חזרת הנציג לפנייתם.

בהודעת הבהרה שפרסמה המועצה ב-21 למרץ בדבר עדכון חיובי הארנונה היא התייחסה גם לנושא זמינות המוקד: "עקב פניות רבות למחלקת ארנונה ומים בהיקף של למעלה מ-250 שיחות טלפון ביום בנוסף לעוד 100 פניות בערוצים הדיגיטליים השונים, נוצר עומס רב במוקד הטלפוני".
חודש אחר כך, ב-25 באפריל, הרחיבה עיריית חריש את שעות המענה הטלפוני במחלקת הגבייה (ארנונה ומים) וציינה כי במתכונת החדשה יפעל המוקד הטלפוני במשך כ-35 שעות שבועיות, שיתפרסו על פני חמישה ימים. עוד ציינה העירייה כי הרחבת שירות המענה הטלפוני מתבצעת במסגרת תכנית העבודה השנתית לשיפור השירות לתושב, במטרה לשפר את זמני המענה גם לפניות למוקד הטלפוני וגם לפניות מקוונות דרך אתר העירייה. עם זאת, בניגוד לעיריות אחרות ולגופים ממשלתיים רבים, לא החזירה עיריית חריש את קבלת הקהל הפרונטלית.
בהודעה שפורסמה היום (שני) ציינה העירייה: "אנו פותחים מחדש את קבלת הקהל במחלקת הגבייה לאור בקשות של תושבים שמעדיפים לקבל שירות פרונטלי ולא להשתמש בשירותים המקוונים שלנו באתר העירייה". קבלת הקהל תתקיים רק במשך 12 שעות שבועיות, בימים א', ה' בין השעות 12:30-08:30 וביום ג' בין השעות 18:00-13:30. השירות יינתן רק באמצעות זימון תור מראש באתר העירייה או במוקד הטלפוני. 6719*.
עוד צוין בהודעה כי מגבלות נוספות יוטלו על הבאים. כך לדוגמה, מספר האנשים שיוכלו לשהות בו בזמן במקום מוגבל בהתאם להנחיות הקורונה; כדי לאפשר מספר מרבי של מקבלי שירות, תתאפשר כניסה של מקבל שירות יחיד מול נציג גבייה ללא מלווים ועל המבקרים חלה חובת עטיית מסכה לאורך כל השהות במבנה.