משרד הבינוי והשיכון מקדם כניסה חדשה לעיר חריש, בעלת שלושה נתיבים לכל כיוון כאשר נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית וכן שביל לרוכבי אופניים. שרת הבינוי והשיכון: "התכנית לכניסה שנייה מבטיחה שבשנים הקרובות חריש תהפוך למרכז עירוני גדול ותוסס"
השבוע (7/10) אושר בות"ל כביש גישה חדש לחריש בהובלת משרד הבינוי והשיכון. הכניסה חדשה לעיר מקודמת בוועדה לתשתיות לאומיות בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית חריש. הדרך החדשה, אשר אושרה בות"ל, תוסיף כניסה נוספת לעיר, תשפר את הנגישות אל חריש וממנה ותבטיח גישה טובה עבור תושבי העיר אליה ואל אזורי התעסוקה החדשים העתידים לקום.
כיום נסמכת העיר על כניסה יחידה, אולם הגידול המואץ של העיר ואכלוסה המהיר מחייב יצירת כניסה נוספת (דרך 611) לעיר.
הכביש החדש, יהיה באורך כ-2.5 קילומטר, בעל 3 נתיבי תחבורה לכל כיוון כאשר נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית ושביל אופניים ייעודי.

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון: "חריש היא עיר העתיד של ישראל. התכנית לכניסה שנייה לחריש שאושרה להפקדה מבטיחה שבשנים הקרובות העיר תהפוך למרכז עירוני גדול ותוסס המשלב איכות מגורים ופיתוח ברמה גבוהה לצד הזדמנויות תעסוקה רבות ומגוונות בתוך העיר ובקרבתה".
הכניסה החדשה לחריש מצויה בחלקה הדרומי של העיר והיא תיצור חיבור מהיר וישיר בין מערכת הדרכים האזורית ובין המע"ר העירוני, השכונות בדרומה של העיר ואזור התעסוקה החדש המתוכנן בדרומה של חריש.
הכביש החדש יסייע בפיתוח המרחב העירוני כולו, ויהווה תשתית לפתרונות תחבורתיים באזור כמו הסעות המונים ונתיבי תחבורה ציבורית. במסגרת תכנונה של הדרך החדשה וכחלק מתפיסה תחבורתית כוללת, תינתן העדפה לתנועת אוטובוסים בנתיב ייעודי לכך שיבטיח קיצור זמן נסיעה למשתמשי התחבורה הציבורית. כמו כן יסלל נתיב אופניים ייעודי לטובת הרוכבים.
ממשרד השיכון והבינוי נמסר כי במסגרת תכנון הכניסה השנייה הושקע מאמץ רב ליצירת חיבור תחבורתי יעיל לצד צמצום הפגיעה בשטחים פתוחים. נבחנו חלופות שונות והושם דגש על קידום חלופה הממזערת פגיעה בסביבה ובערכים נופיים ויוצרת מעבר אקולוגי משמעותי כחלק מתכנון הדרך. עוד נמסר כי המשרד יפעל לאגם תקציבים לטובת מימוש התוואי שעלותו המשוערת למעלה מחמש מאות מיליון שקלים.
התכנית לכניסה שנייה שאושרה השבוע מתייחסת לחלק המערבי בלבד של כביש 611. על מנת להשלים את החלק המזרחי, שעוקף מדרום את העיר (ואושר להפקדה במסגרת תמ"א 42 שהיא תכנית מתאר ארצית), נדרשת תכנית מפורטת נוספת אשר בימים אלה עומל משרד התחבורה על הכנתה.
תגובת הרשות: "עיריית חריש פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבינוי והשיכון. נציגי העירייה השתתפו בישיבת הוועדה לתשתיות לאומיות ואנו מברכים על החלטת הוות"ל".