מצוקת החנייה בשדרת דרך ארץ מתגברת. רפ"ק באסם חסון, מפקד נקודת משטרת חריש: "בכל ערי הסביבה בעלי מכוניות המגיעים לשדרת העסקים העירונית, נדרשים לחנות במרחק של קילומטר לפחות מיעדם, כדי לחנות כחוק, והולכים רגלית למחוז חפצם. כך צריך לקרות גם בחריש"
מצוקת החנייה בחריש היא כבר עובדה מוגמרת שבולטת במיוחד לאורך שדרת דרך ארץ, השדרה המרכזית של העיר. בשעות רבות במהלך היום, קשה, עד בלתי אפשרי לאתר מקום חנייה במרחק סביר מהחנויות הפעילות, וזאת למרות העובדה שרק כ-50% מהשטח המסחרי בדרך ארץ מאוכלס ופעיל.
אחד הפתרונות המאולתרים והיצירתיים של תושבי חריש בא לידי ביטוי בחנייה אלכסונית. יותר ויותר תושבים בעלי מכוניות החלו לחנות במפרצי החנייה של דרך ארץ באלכסון ולא בצמוד לקו המדרכה.
היתרון ברור, חנייה באלכסון מאפשרת לכמות גדולה יותר של כלי רכב לחנות בשטח מסוים. החיסרון, גם הוא ברור, חסימה חלקית ולעיתים אף מלאה של נתיב נסיעה מלא לאורך השדרה.
אולם הבעיה הגדולה יותר היא העובדה כי חנייה באלכסון אינה מותרת על פי חוק. רב פקד באסם חסון, מפקד נקודת משטרת חריש מסביר:
"החנייה בדרך ארץ היא במקביל למדרכה בלבד, כך קבעה מחלקת ההנדסה במועצת חריש. אנחנו אוכפים כמובן את כל ההפרות המתבצעות שם".
כלומר, כל מי שחונה באלכסון לאורך השדרה חשוף לקבלת דו"חות?
"כן בהחלט, רכב שחוסם חלק מנתיב או נתיב מלא הוא רכב שמפריע לתנועה ומסכן את משתמשי הדרך. בעל רכב זה עלול לקבל דו"ח. יוצאי דופן הם רכבי פריקה והעמסה של סחורות לבעלי העסקים, עבורם נחקק חוק מקל.
"אנו מודעים לבעיית עתודות החנייה הציבוריות בחריש. עם זאת חשוב לזכור שבכל ערי הסביבה אם בחדרה, בנתניה או בחיפה, בעלי הרכבים המגיעים לשדרת העסקים העירונית, נדרשים לחנות במרחק של קילומטר לפחות מיעדם, כדי לחנות כחוק, והולכים רגלית למחוז חפצם. כך צריך לקרות גם בחריש. בנקודות שונות לאורך דרך ארץ הוכשרו חניונים עורפיים לטובת התושבים, אך הציבור בוחר שלא לחנות שם.
"בנקודות שונות לאורך דרך ארץ הוכשרו חניונים עורפיים לטובת התושבים, אך הציבור בוחר שלא לחנות שם"
"חשוב לי לציין", מוסיף רפ"ק חסון "כי הקו שמנחה את משטרת חריש הוא לפעול ראשית באמצעות הסברה לתושבים ורק בשלב מתקדם יותר לאכוף את התקנות בשטח באמצעות דו"חות".
האם למשטרת חריש ולך כמפקד הנקודה יש יכולת השפעה על קבלת ההחלטות בנושא התעבורה בעיר?
"כמובן, משטרת חריש שותפה בוועדת ובדיונים בנושאי תימרור ומקומות חנייה ציבוריים ומגישה את המלצותיה לוועדה. בסופו של דבר, ההחלטה היא בלעדית למועצה ולמהנדס המועצה אשר אחראי על נושא התעבורה בעיר. אם מחלקת הנדסה תראה לנכון להכניס שינויים כלשהן באופן החנייה בעיר, כמובן שנתייחס אליהם בהתאם".
תושבים רבים מלינים על נהיגה פראית בכבישי העיר, חוסר ציות לתמרורים ולחוקי תנועה. כיצד פועלת המשטרה לשפר את תרבות הנהיגה בעיר?
"כמות התושבים הוכפלה במהלך השנה האחרונה והמגמה תמשך כשהצפי עד סוף שנת 2019 היא תוספת של כ- 6000 תושבים חדשים בעיר. העיר גדלה ויחד איתה העסקים וגם נפח התנועה בכבישים", מסביר רפ"ק חסון ומוסיף: "באזורים רבים בחריש שהיו עד לאחרונה אתרי בנייה ריקים מתושבים הוצבו תמרורים זמניים שכבר אינם מתאימים לנפח התנועה החדש ולמגמת האיכלוס.
"אנו פועלים בנושא דרך המלצות לשינויי אופיים של חלק מהכבישים לחד סטריים, כשחלק מהשינויים כבר נכנסו לתוקף, לדוגמא הסדרי התנועה החדשים על יד מרכז עמית ברחוב רובין".
האם פעולת האכיפה תכלול פעילות של משטרת התנועה בחריש?
"ניידת תנועה ראשונה בעיר תחל לפעול במהלך חודש יולי הקרוב", מציין רפ"ק חסון ומסכם: "אני קורא לציבור בחריש לשמור על חוקי התנועה ולחנות בדרך ארץ בדרך הראויה".
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שפשוט חייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו! המייל האדום