שוטרי חריש חילקו דו"חות על תנאי לכלי רכב שחנו שלא כחוק, במסגרת מבצע ההסברה והאכיפה "דוח ראשון עלינו". בעלי העסקים: "בגלל המצב הנוכחי אנחנו מפסידים לקוחות והפרנסה שלנו נפגעת"
"האכיפה היא כנגד חניות כפולות, חנייה שלא כחוק וחניות באלכסון וזאת על מנת לסגל הרגלי חנייה נכונים בקרב הציבור ולצמצם את הסיכון למשתמשי הדרך", כך ציין רפ"ק ראפת עזאם, מפקד נקודת חריש.
"כל רכב שחנה בניגוד לחוק או חסם נתיב תנועה, מקבל דו"ח ראשון 'עלינו' ונכנס למאגר. אם ימצא בשנית עובר עבירת חנייה – הוא ייקנס", הסביר שחר עזרא, השוטר הקהילתי. עזרא יחד עם אמיר אבו שקארה, שותפו למשימה, הובילו את הסיור לאורך דרך ארץ.
כוחות השיטור בשטח התרשמו כי מאז תחילת מבצע האכיפה, במסגרתו חולקו כבר עשרות דו"חות על תנאי, חל שיפור משמעותי באופן החנייה בדרך ארץ.
בעלי חנויות ועוברי אורח הסבירו לשוטרים כי המחסור החמור בחנייה לאורך השדרה נובע בשל העובדה כי חלק ניכר מכלי הרכב שייכים לבעלי דירות המתגוררים בסמוך, ולאו דווקא לבעלי עסקים או עוברי אורח. "בגלל המצב הנוכחי אנחנו מפסידים לקוחות והפרנסה שלנו נפגעת", ציין בכעס יוסי יונה בעל העסק 'או לה לה'. יונה התייחס גם לגודלה המוגזם של המדרכה, לתפישתו: "ישנם פתרונות אך לא מיישמים אותם, אפשר לוותר על חלק מהמדרכה לטובת חנייה מסודרת באלכסון מבלי הפרעה לתנועה".
גם יואב דנגורי, מבעלי 'דנגורי בורגר בר', הביע מורת רוח מהמתרחש, וציין כי דאגתו המרכזית היא תרבות הנהיגה בעיר ולא ענייני החנייה: "הפחד הגדול הוא שמישהו חלילה יהרג בגלל המהירות המופרזת של מכוניות החולפות על הציר. יש לנו מזל שלא קרה כאן אסון גדול, ולצערי זה עניין של זמן אם לא יטפלו בנושא".
הפתרון שמציעים השניים הוא להסב שטח פתוח הנמצא בלב השדרה, לחניית כורכר זמנית עבור הציבור. "מדובר ביום עבודה בעלות מינימלית, שיכול להעניק פתרון לטווח הקצר", שיתף יונה את כוחות השיטור ברעיון. ממשטרת חריש נמסר כי אכיפה בנושא החנייה בעיר תחל בקרוב.