"זה לא היה מצליח לעבוד עם אחד בלי האחר. כל אחד מאיתנו פעל לטובת העיר וברוך השם, חריש הרוויחה בענק" – עידית ינטוב, נציגת ישראל ביתנו, ויוסי גולדמן, נציג ימינה במועצת חריש, מספרים על שילוב הכוחות ועל רתימת הפוליטיקאים ושרי הממשלה לטובת העיר
עבודה רבה נעשתה על מנת לקדם החלטת ממשלה חדשה מאז פג תוקף החלטת הממשלה הקודמת בדצמבר 2020. חוסר היציבות הפוליטי ומערכות הבחירות החוזרות והנשנות הותירו את חריש "תלויה באוויר", בלי הכנסות עצמיות ובלי תמיכה ממשלתית חיונית לקיומה.
"הצורך בהחלטת ממשלה חדשה לתקצוב העיר הוא אקוטי והוא נושא אסטרטגי ראשון במעלה. ברגע שהממשלה החדשה תקום, זהו הדבר הראשון שיש להסתער עליו", ציין שלומי צדרבוים, מנכ"ל העירייה, בראיון שהתפרסם במאי 2021.
וכך באמת קרה. עידית ינטוב, המשנה לראש העיר וראש מטה "ישראל ביתנו" בחריש משחזרת: " מיד אחרי כינון הממשלה, עיריית חריש היתה העירייה הראשונה שהתקבלה במשרד האוצר לשיחה מקצועית עם השר אביגדור ליברמן, בנושא קידום החלטה חדשה".
התקשרו אלי ראשי ערים ושאלו אותי "איך עשיתם את זה"? "הממשלה רק קמה ואתם כבר במשרד האוצר"? קיבלנו שטיח אדום במשרד האוצר ואני מודה לשר על האמון והתמיכה שהוא נותן לי. זה לא מובן מאליו". לצד זאת, היא גם חולקת שבחים לעבודה המקצועית והקשה שנעשתה על ידי הצוותים המקצועיים של העירייה: "הכל היה מוכן ומתוקתק. נעשתה עבודה אדירה מבחינת העירייה וחשוב לפרגן להם ולמנכ"ל בראשם".
החיבור לכביש 6 נותר מחוץ להחלטה
ינטוב גם שופכת אור על התהליכים שהתרחשו מאחורי הקלעים ומשיבה על שאלה שנשאלה על ידי רבים מתושבי חריש: מדוע חיבור חריש לכביש 6, נותר בסופו של יום, מחוץ להחלטת הממשלה?
כזכור, חיבור חריש לכביש 6 עיכב את קידום ההחלטה. ינטוב התבטאה בעבר בנושא זה ואף ביקשה מתושבי חריש לפנות ישירות לשרת התחבורה. כעת היא מגלה יותר: "בכנות – היתה פה דילמה קשה. השר ליברמן דחף לחיבור חריש לכביש. מבחינתו זה היה "הכל או לא כלום". משרד התחבורה התנגד. צדרבוים ביקש ממני לפנות לליברמן ולבקש ממנו לוותר על סעיף החיבור של כביש 6 בהחלטה, כדי לא לעכב אותה וכך עשיתי". ינטוב מדגישה כי הנושא נותר חשוב ומשמעותי לליברמן ולעיריית חריש גם יחד: "הנושא לא ירד מהפרק, חלילה. נמשיך להילחם על חיבור חריש לכביש 6".
"לוח זמנים שפעל לרעתנו"
מדוע אצה-רצה הדרך לעיריית חריש בקידום ההחלטה? חבר המועצה יוסי גולדמן מסביר: "המטרה היתה להביא לחריש תוצאות כמה שיותר טובות בלוח זמנים שפעל לרעתנו. החלטת הממשלה הקודמת הסתיימה בשנה שעברה, ועיריית חריש היתה זקוקה במיידי לכסף לתקציב השנה הנוכחית".
גולדמן, חבר מפלגת ימינה בהשתייכותו הפוליטית, מודה שפרישתה של ח"כ סילמן לא הקלה על הסיטואציה. "לא צריך רוב של חברי כנסת כדי להעביר החלטת ממשלה ולכן לא היה חשש קיומי לחריש, אבל היתה התלבטות אם לנסות ולהמשיך לקדם מקצי שיפורים. רצינו לכוון גבוה יותר, אבל חששנו מפירוק הממשלה, ולכן החלטנו ללכת עם מה שיש לנו ביד".
"הגיעו חדורי מטרה כדי לעזור לחריש"
גם גולדמן מפרגן לעבודה המשותפת שנעשתה על ידי נציגי העיר חריש כמו גם השרים בממשלה השייכים למפלגות פוליטיות שונות. הוא מזכיר את עבודתו החשובה של שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושרת התחבורה מרב מיכאלי, זאת לצד עבודתם המשמעותית של שרת הפנים, איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט. הוא גם בטוח שנושאים שנותרו פתוחים ולא נכנסו להחלטת הממשלה, יזכו בקרוב למענה משרת הפנים וראש הממשלה, שדואגים לחריש.
"כולם הגיעו חדורי מטרה כדי לעזור לחריש. מבחינתי, החלטת הממשלה לחריש בסכום גבוה כזה מצביעה על אמון במערכת המקצועית והמערכת הפוליטית של חריש.
"בפגישה איתנו ציינו שקד ובנט שהם מעריכים את העובדה שחברי מועצת חריש יודעים להגיע ביניהם להסכמות גם בדברים נפיצים כמו 'חוק השבת'.
"חריש היא גשר בין אופוזיציה לקואליציה מעל הפוליטיקה הארצית בכללותה", הוא מוסיף וגם "ברמת הפוליטיקה המקומית – זה לא היה מצליח לעבוד עם אחד בלי האחר. כל אחד מאיתנו פעל לטובת העיר וברוך השם, חריש הרוויחה בענק".
לקריאה נוספת: הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה ושרת הפנים לפיתוח חריש
נתקלתם באירוע יוצא דופן? גיליתם משהו שחייב להתפרסם בחריש 24? כתבו לנו למייל האדום!